Η αυλή των ονείρων μας

Την Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014, στις 11:30 π.μ. και στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Τρικάλων πραγματοποιήθηκε ημερίδα με θέμα: “ΒΙΟτοπος – Η Φύση στην Αυλή μας”. Την ημερίδα διοργάνωσε το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης Τρικάλων με υπεύθυνη την κ. Ελένη Γιοντζή σε συνεργασία με το 3ο και 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων και την Περιβαλλοντική Οργάνωση Αρκτούρος.

Πρόσκληση

Δελτίο Τύπου

Η αυλή των ονείρων μας

Το 9ο Γυμνασίο Τρικάλων συμμετείχε στην ημερίδα αυτή με υπεύθυνους την κ. Φανή Κογιάννη – Τεχνολόγο, την κ. Μαρία Γαρδίκα – Φυσικό και τον κ. Χρήστο Παπαδούλη – Πληροφορικής και Διευθυντή του Σχολείου μας. Ο τίτλος του προγράμματος του 9ου Γυμνασίου είναι: “Η αυλή των ονείρων μας”

Η δράση υλοποιείται σε συνεργασία με το 3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, μια και ο προαύλιος χώρος για τα δύο Γυμνάσια είναι κοινός.

Το πρόγραμμα αυτό πραγματοποιείται στα πλαίσια του τριετούς προγράμματος «ΒΙΟτοπος – Η Φύση στην Αυλή μας», που σχεδίασε και υλοποιεί Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ  με την ευγενική δωρεά του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» και την αιγίδα του ΥΠΑΙΘΠΑ και το συστήνει στο ευρύ κοινό.

Το πρόγραμμα αφορά στην ανάπτυξη δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και βιωματικής εκπαίδευσης για παιδιά και εφήβους, μέσω της δημιουργίας πρότυπων Βοτανικών Κήπων.

Με άξονα το φυσικό περιβάλλον και τις αρχές της διατήρησης, της φροντίδας και της ανάπτυξής του, ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ θα προσφέρει σε 15 Γυμνάσια και Λύκεια και 5 Ιδρύματα Ευπαθών Κοινωνικών Ομάδων, σε όλη την Ελλάδα, μία ουσιαστική παιδαγωγική εμπειρία. Ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ αφού ενημερώσει εκτενώς μαθητές και εκπαιδευτικούς, τους φιλοξενούμενους και εργαζόμενους των Ιδρυμάτων, σχετικά με τα μικροπεριβάλλοντα που θα δημιουργηθούν στις σχολικές αυλές, θα τους εμπλέξει ενεργά στη δημιουργία των κήπων σε συνεργασία με τα ειδικευμένα συνεργεία του, από τη διαδικασία του σχεδιασμού ως τη διαδικασία της φύτευσης αλλά και της αισθητικής των κήπων.

Η δημιουργία των Κήπων θα αποτελέσει ένα πολύτιμο «εργαλείο» στο χώρο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, διαδραματίζοντας πρωτεύοντα ρόλο στην ανάπτυξη στάσεων, συμπεριφορών, δεξιοτήτων, απαραίτητων για την επίλυση των σημαντικών περιβαλλοντικών προβλημάτων του πλανήτη.

Το πρόγραμμα “ΒΙΟτοπος ? Η Φύση στην Αυλή μας”: i) διδάσκει σε παιδιά και εφήβους τη σημασία των φυτών για την ανθρώπινη ζωή αλλά και τα οικοσυστήματα του πλανήτη, ii) εξοικειώνει με τον κόσμο των φυτών και θα επισημάνει τη σημασία διατήρησης της αυτοφυούς άγριας χλωρίδας της Ελλάδας, iii) μεταδίδει την πληροφορία για την προστασία της βιοποικιλότητας και των απειλούμενων με εξαφάνιση φυτών, iv) ευαισθητοποιεί σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος, v) μεταδίδει τη σπουδαιότητα βασικών βιολογικών εννοιών και διαδικασιών στην καθημερινότητά μας: βιοποικιλότητα, άγρια πανίδα, μηχανισμοί δασικών οικοσυστημάτων, vi) ενθαρρύνει τη συμμετοχή σε δημιουργικές και ομαδικές δραστηριότητες, όπως η δημιουργία ενός κήπου, και η εικαστική παρέμβαση (ζωγραφική μεγάλων επιφανειών σε σχολεία και ιδρύματα), vii) βοηθάει τα παιδιά να οικειοποιηθούν το χώρο του σχολείου, με σκοπό να τον φροντίζουν και να τον αισθάνονται ως χώρο δημιουργίας και μάθησης, viii) μεταμορφώνει τα σχολεία σε καλαίσθητους χώρους ώστε να αποτελούν ευχάριστο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Από το Νοέμβριο του 2012 έως και το Φεβρουάριο του 2013 ο ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ άρχισε να δέχεται αιτήσεις συμμετοχής από σχολεία, μέσω των Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Δευτεροβάθμιας Διεύθυνσης. Παράλληλα, προχώρησε σε επικοινωνία με πληθώρα Ιδρυμάτων για Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες, δηλαδή ομάδες ανθρώπων που λόγω φυσιολογικών ιδιαιτεροτήτων, αλλά και οικονομικών, οικογενειακών, φυλετικών και γεωπολιτικών χαρακτηριστικών, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εξεύρεση εργασίας και στη συμμετοχή τους στα κοινωνικά δρώμενα, π.χ. ηλικιωμένοι, εθνικές μειονότητες, παιδιά μονογονεϊκών οικογενειών, άνεργοι, ναρκομανείς, άτομα με πνευματικές/ψυχικές διαταραχές κ.α.. Από τις συμμετοχές των σχολείων έγινε προεπιλογή, στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επιτόπια έρευνα και με κριτήριο το υποβαθμισμένο φυσικό και αισθητικό περιβάλλον του σχολικού χώρου αλλά και της ευρύτερης περιοχής, καθώς και κοινωνικο-οικονομικά στοιχεία, προέκυψε η καταληκτική λίστα των συμμετεχόντων σχολείων.

Φωτογραφίες από την εκδήλωση

Δείτε περισσότερα στον: Αρκτούρο