Μία ακόμα δημιουργική σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Η πολιτιστική ομάδα της Β’ τάξης του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων στο πλαίσιο της αποτίμησης και ανατροφοδότησης των δράσεων της κατά το σχολικό έτος 2023-24, πραγματοποίησε αποχαιρετιστήρια συνάντηση.
Η Διευθύντρια του σχολείου, κ. Ηλιάδη Αμαλία, η συντονίστρια του πολιτιστικού προγράμματος, κ.Τσουμπέκου Σοφία, οι συμμετέχουσες καθηγήτριες, κ. Καμπλιώνη Αρετή και κ. Αναγνωστοπούλου Αθανασία, είχαν την ευκαιρία όχι μόνο να μοιραστούν στιγμές χαλάρωσης και ξεγνοιασιάς αλλά και να ανταλλάξουν απόψεις, να συζητήσουν, να αναστοχαστούν, να αποτιμήσουν μαζί με τους συμμετέχοντες μαθητές τα πεπραγμένα των δράσεων τους και να επαναπροσδιορίσουν τους στόχους τους.
Συγκινητική υπήρξε η αναφορά των μαθητών της πολιτιστικής ομάδας στην οργάνωση και μεθοδολογία του πολιτιστικού προγράμματος: «Συνομιλώντας με το παρελθόν, Μύθοι και παραδόσεις» το οποίο υλοποιήθηκε στο σχολείο μας το διάστημα από Οκτώβριο 2023 έως Μάιο 2024. Στο πρόγραμμα συμμετείχαν επίσημα 30 μαθητές και μαθήτριες της Β’ τάξης. Η επιλογή των μαθητών από το σύνολο που εκδήλωσε ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα, έγινε με κριτήριο τη δέσμευση των μαθητών για συνέπεια όσον αφορά τη συμμετοχή τους στην ομάδα εργασίας και στις ανάγκες του προγράμματος. Η μέθοδος εργασίας που επιλέχθηκε για την υλοποίηση της δράσης ήταν η μέθοδος σχεδίων εργασίας και εκπαιδευτικές- βιωματικές εκδρομές .Οι εργασίες εκπονήθηκαν από μαθητές που δούλεψαν σε μικρές ομάδες ή ατομικά. Στη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε χρησιμοποιήθηκαν εκπαιδευτικές- βιωματικές μέθοδοι, τεχνολογικά μέσα, κατασκευές, συνέντευξη και δημιουργία σύντομων βίντεο, τα οποία έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας και στο κανάλι μας στο youtube.
Ιδιαίτερες υπήρξαν οι στιγμές που οι μαθητές βίωσαν μέσα από τις εκπαιδευτικές τους εκδρομές στην Αθήνα και στην Καστοριά. Όμως η μοναδική εμπειρία που έζησαν πραγματοποιώντας εκπαιδευτική εκδρομή στη Ρουμανία και πιο συγκεκριμένο στο Βουκουρέστι, Σινάια, Μπραν, Μπρασόβ αποτέλεσε το επίκεντρο της αποτίμησης τους, αναφερόμενοι στα οφέλη που αποκόμισαν από μία τέτοιου είδους εκδρομή στο εξωτερικό.
Πράγματι οι σχολικές εκδρομές προσφέρουν ένα τεράστιο εύρος πλεονεκτημάτων για τους μαθητές όχι μόνο σε εκπαιδευτικό επίπεδο. Ένα σχολικό ταξίδι στο εξωτερικό είναι μια ωφέλιμη εμπειρία από την άποψη της προσωπικής και κοινωνικής τους ανάπτυξης. Οι μαθητές ξεφεύγοντας από την καθημερινότητα της τάξης και ανταλλάσσοντας νέες εμπειρίες ανέπτυξαν την εμπιστοσύνη και το σεβασμό μεταξύ τους. Ο χρόνος που πέρασαν ως ομάδα τους βοήθησε να βελτιώσουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Επιπλέον η σχολική εκδρομή στο Βουκουρέστι τους πρόσφερε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με διαφορετικούς τρόπους μάθησης και να εκπαιδευτούν με διαφορετικές οπτικές και μεθόδους. Η εμπειρία μιας άλλης χώρας και του πολιτισμού της έδωσε στους μαθητές μας την δυνατότητα να γίνουν πιο σίγουροι για τον εαυτό τους και πιο ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες. Χάρη σε αυτό το ταξίδι βίωσαν πρωτοφανείς στιγμές, επιτεύχθηκε η μεταξύ τους σύσφιξη σχέσεων, ενισχύθηκε η πειθαρχία και καλή διαπαιδαγώγηση με αποτέλεσμα τη βελτίωση του χαρακτήρα τους και την μείωση του καθημερινού άγχους.
Η ενασχόληση των μαθητών με το συγκεκριμένο Πρόγραμμα έδωσε από νωρίς πολλά θετικά στοιχεία που συνηγορούν στην περαιτέρω προσπάθεια να συνεχιστεί η συμμετοχή της Σχολικής Μονάδας και σε παρόμοια προγράμματα την επόμενη σχολική χρονιά. Παρατηρήθηκε ότι η συμμετοχή των μαθητών ήταν ενθουσιώδης. Οι μαθητές επέδειξαν δημιουργικότητα, φαντασία, επινοητικότητα, πρωτοβουλία υπευθυνότητα και συνέπεια στον προγραμματισμό και την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και κριτικό ενδιαφέρον για τα διάφορα θέματα που αντιμετώπισαν. Ταυτόχρονα ανέδειξαν τις ικανότητες και την διαφορετικότητα τους λειτουργώντας όμως ισότιμα, μέσα σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο συμμετοχής και συλλογικής λήψης αποφάσεων. Κατάφεραν να εργαστούν ομαδικά και να επικοινωνήσουν τόσο μεταξύ τους όσο και με τους υπεύθυνους καθηγητές με αμοιβαία εμπιστοσύνη και σεβασμό. Ήρθαν σε επαφή με την ιστορική και πολιτιστική ταυτότητα των Βαλκανικών χωρών και ένιωσαν άνετα με τις ομοιότητες και της διαφορές που διαπίστωσαν στην κουλτούρα αυτών των λαών. Βελτιώθηκε επίσης ή αυτοεκτίμησή τους και η γενικότερη στάση τους μέσα στη σχολική τάξη.
Η Διευθύντρια και οι υπεύθυνοι καθηγητές συγχαίρουν την ομάδα πολιτισμού της Β’ τάξης για την άψογη συνεργασία, τους εύχονται καλό καλοκαίρι και δίνουν ραντεβού το Σεπτέμβρη με νέες δράσεις και στόχους.