Παρέλαση του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν θερμά, τόσο τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας που έλαβαν μέρος στην παρέλαση και μας έκαναν περήφανους, όσο και τον κο Μπαϊραχτάρη Κωνσταντίνο (Φυσικής Αγωγής) για την άψογη προετοιμασία τους.

Εκδήλωση στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, αφιερωμένη στην Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940

Την Παρασκευή, 25-10-2024 και ώρα 09:00 π.μ. πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας εκδήλωση, αφιερωμένη στην Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940. Η κ. Ευαγγελία Τόγια (Φιλόλογος) και ο κ. Σωτήριος Ρίζος (Φιλόλογος) χαιρέτισαν τους μαθητές,, τις μαθήτριες, τη Διεύθυνση του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, η κ. Σοφία Τσουμπέκου (Αγγλικής Γλώσσας) ανέλαβε την ανάγνωση του πρακτικού και η κ. Αμαλία Ηλιάδη (Φιλόλογος – Ιστορικός), Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, απηύθυνε μήνυμα στους μαθητές και τις μαθήτριες για τη σημασία της Εθνικής Επετείου και στη συνέχεια παρέδωσε τη σημαία του σχολείου.

Ακολούθησε η εκδήλωση, κατά την οποία αναγνώστηκαν κείμενα, απαγγέλθηκαν ποιήματα, προβλήθηκαν βίντεο και ακούστηκαν τραγούδια από τη χορωδία μας, παρουσία όλων των μαθητών και των καθηγητών. Στη συνέχεια δόθηκαν τα αριστεία και τα βραβεία. Υπεύθυνοι για την εκδήλωση ήταν ο κ. Σωτήριος Ρίζος και η κ. Τόγια Ευαγγελία (Φιλόλογοι), ενώ υπεύθυνη για τη χορωδία και τη μουσική επένδυση της γιορτής ήταν η κ. Τριμίντζιου Αναστασία (Μουσικός).

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κ. Αμαλία Ηλιάδη, και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν θερμά τόσο τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς, όσο και τους συμμετέχοντες μαθητές και τις συμμετέχουσες μαθήτριες για την άψογη παρουσίαση της γιορτής.

Ενδοσχολική επιμόρφωση για γονείς και εκπαιδευτικούς στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων

Γράφει η Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων.

Στην αίθουσα εκδηλώσεων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, την Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2024, 6:00 μ.μ., πραγματοποιήθηκε συνάντηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης για γονείς και εκπαιδευτικούς με εισηγήτρια την εκπαιδευτική μας σύμβουλο κ. Καραγιάννη Γεωργία-Κωνσταντία, Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, εξειδικευμένη στην Παιδαγωγική και στην Σχολική Ψυχολογία, με θέμα: “Σχέσεις σχολείου-οικογένειας, σχέσεις αμοιβαίας υπευθυνότητας και αρμονικής συνεργασίας”. Η κ. Καραγιάννη με τις γνώσεις, την συνθετική της ικανότητα, την ευαισθησία και την αγαπητική διάθεση που την διακρίνουν μας πρόσφερε μεγάλη υποστήριξη και ουσιαστικές κατευθύνσεις στο πολύτιμο για την κοινωνία έργο της διαπαιδαγώγησης.
Με έμπνευση, με φιλόδοξα σχέδια και νέα όνειρα και ελπίδες ξεκίνησαν, εδώ και ένα περίπου μήνα, τα τακτικά μαθήματα για την νέα σχολική χρονιά. Ευχή, προσδοκία και προσπάθεια όλων μας είναι να έχουμε μια αποδοτική, δημιουργική και επιτυχή στους στόχους της σχολική χρονιά, βάζοντας ο καθένας το δικό του λιθαράκι, για να κτισθεί το οικοδόμημα της παιδείας του τόπου μας. Οι εκπαιδευτικοί σύμβουλοι, όπως η κα. Καραγιάννη, σταθεροί συμπαραστάτες, μας εμψυχώνουν, μας δίνουν δύναμη και μας γεμίζουν με αισιοδοξία για την περαιτέρω εκπαιδευτική μας πορεία.
Η έγνοια, η φροντίδα και η επιμέλεια που σηματοδοτεί κάθε νέα σχολική χρονιά από την πλευρά της Πολιτείας και των εκπαιδευτικών, των ανθρώπων στων οποίων τα χέρια κράτος και κοινωνία εναπόθεσαν την βαριά ευθύνη της εκπαίδευσης και της αγωγής των μελλοντικών πολιτών, αλλά και των γονέων και κηδεμόνων, είναι, ταυτόχρονα, δεδομένη και ζητούμενη. Εξάλλου, το μαγικό δέσιμο της σχέσης μαθητών–εκπαιδευτικών, διδασκόντων και διδασκομένων δηλαδή, καθώς και η προσήλωση του καθενός στο καθήκον του θα φέρει το ποθούμενο αποτέλεσμα.
Στο σχολείο, συχνά, προτρέπουμε τους μαθητές μας να θέτουν καινούριους και υψηλούς στόχους. Να ανεβάζουν ψηλά τον πήχη των απαιτήσεων από τον εαυτό τους. Να οργανώνουν τις δραστηριότητές τους και να βάζουν ένα πρόγραμμα στην μελέτη τους για να κερδίσουν το στοίχημα της επιτυχίας σε όλους τους τομείς. Το σχολείο παρέχει πολλές ευκαιρίες για να αποκτήσουν γνώσεις και δεξιότητες, να αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, και παράλληλα να καλλιεργήσουν το πνεύμα τους, προσεγγίζοντας μια πραγματικά ευτυχισμένη ζωή.


Μάλιστα, στον σύνθετο χώρο του σχολείου όπου ζουν και δρουν πολλοί άνθρωποι μαζί, οφείλουν όλοι να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο ώστε η συνύπαρξή τους να μην δημιουργεί προβλήματα σε κανέναν. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων και η αποδοχή της διαφορετικότητας των άλλων πρέπει να θεωρούνται αυτονόητα. Αυτονόητος πρέπει να θεωρείται και ο σεβασμός στο χώρο και στην περιουσία του σχολείου καθώς και στο φυσικό περιβάλλον. Όλοι οι παράγοντες και τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να λειτουργούν σωστά, μέσα στα πλαίσια των νόμων και των κανονισμών, προσηλωμένοι στον άνθρωπο και στις ουσιαστικές ανθρώπινες σχέσεις.
Οι εκπαιδευτικοί, καθηγητές-δάσκαλοι δεσμευόμαστε να δουλεύουμε σκληρά για να προσφέρουμε στους μαθητές μας όχι μόνο γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες, αλλά και για να αναπτύσσουμε την κριτική σκέψη των μαθητών μας, ώστε να γίνουν ικανοί να διαχειρίζονται και να επιλύουν μόνοι τους τα προβλήματα της καθημερινής τους ζωής.
Επίσης, δεσμευόμαστε να δημιουργούμε ευκαιρίες για να καλλιεργήσουν οι μαθητές μας τα ειδικά τους ενδιαφέροντα, ενεργώντας πάντοτε στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και της σωστής και δίκαιης αντιμετώπισης. Προσπαθούμε δια του παραδείγματος να τους εμπνεύσουμε αξίες, ήθος, εντιμότητα, υπευθυνότητα, αυτοπειθαρχία, πνεύμα συνεργασίας και αποδοχής μέσα στα πλαίσια των στόχων, των σκοπών και των προσανατολισμών της Παιδείας.
Σε αυτή την ευγενή προσπάθεια έχουμε σταθερή αρωγό και συμπαραστάτη την εκπαιδευτική μας σύμβουλο, την κ. Καραγιάννη Γεωργία- Κωνσταντία και, ευελπιστούμε, όλους τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών του σχολείου μας.


Φθινοπωρινή απόδραση στην πρωτεύουσα της Ηπείρου

Στο πλαίσιο της διήμερης εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου μας, του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, στην πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων στις 17 & 18/10/2024, οι μαθητές είχαμε την ευκαιρία να διευρύνουμε τους γνωστικούς ορίζοντές μας με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο, εξερευνώντας χώρους μοναδικής ιστορικής και πολιτισμικής σημασίας αλλά και ιδιαίτερης φυσικής ομορφιάς.

Μετά την πρωινή μας αναχώρηση από τα Τρίκαλα στις 17/10, φτάσαμε στον πρώτο προορισμό του ταξιδιού μας – το Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης. Εκεί, θαυμάσαμε την επιβλητική αρχιτεκτονική του θεάτρου, το οποίο σώζεται σε καλή κατάσταση και περιηγηθήκαμε στον υπόλοιπο αρχαιολογικό χώρο, όπου υπήρχε το αρχαιότερο μαντείο του ελληνικού κόσμου, αφιερωμένο στο θεό Δία και πολλά ιερά. Απολαύσαμε τις εκπληκτικές φυσικές ομορφιές που περιβάλανε τον αρχαιολογικό χώρο και δημιουργήσαμε ένα βίντεο μικρής διάρκειας με πληροφορίες για το αρχαίο θέατρο, το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε στην εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης TikTok, στον επίσημο λογαριασμό του σχολείου μας.
Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ήταν η επίσκεψή μας στο κάστρο του Αλή Πασά, του αλβανού δεσπότη της Ηπείρου, όπου θαυμάσαμε τον τάφο του και τα εκθέματα του μουσείου Αργυροχοΐας. Το μουσείο αυτό παρέχει πολλές συναρπαστικές πληροφορίες για την παραδοσιακή τέχνη της αργυροχρυσοχοΐας από τον 15ο έως και τον 20ο αι. και φιλοξενεί κομψοτεχνήματα, με περίτεχνες λεπτομέρειες, όπως κοσμήματα, όπλα και πολεμική εξάρτυση, ασημικά του σπιτιού και άλλα έργα τέχνης. Μετά το γεύμα μας, φτάσαμε στο ξενοδοχείο, όπου τακτοποιηθήκαμε και ξεκουραστήκαμε. Η μέρα μας έκλεισε επίσημα με μια βραδινή έξοδο γεμάτη διασκέδαση, φαγητό και χορό.

Το πρωί της δεύτερης και τελευταίας μας μέρας στα Ιωάννινα, μετά την απόλαυση ενός πλούσιου πρωινού, αποχωρήσαμε από το ξενοδοχείο και κατεβήκαμε στο λιμανάκι της πόλης, προκειμένου να μεταφερθούμε στο νησί της κυρα-Φροσύνης, το οποίο βρίσκεται στην περίφημη λίμνη Παμβώτιδα. Εξερευνήσαμε κάθε γωνιά του νησιού, θαυμάσαμε τη μεγάλη ποικιλία ασημικών, για τα οποία άλλωστε φημίζονται τα Ιωάννινα, επισκεφτήκαμε την παραδοσιακή εκκλησία του, καθώς και το  σπίτι του Αλή Πασά που σήμερα έχει μετατραπεί σε μουσειακό χώρο. Εκεί παρατηρήσαμε πολλά αντικείμενα ιστορικού και λαογραφικού ενδιαφέροντος καθώς και μια αναπαράσταση του πνιγμού της κυρα-Φροσύνης. Στη συνέχεια, κατά τον ελεύθερό μας χρόνο, γνωρίσαμε καλύτερα την πόλη των Ιωαννίνων, τη φοιτητούπολη όπου συνυπάρχει άρτια το παλιό με το καινούργιο και θαυμάσαμε τις ομορφιές της, μέχρι που ήρθε η ώρα της αναχώρησης. Στον δρόμο της επιστροφής, κάναμε μια στάση στο Μέτσοβο, ένα πανέμορφο και παραδοσιακό χωριό της Ηπείρου. Το φθινοπωρινό τοπίο μελαγχολικό, λόγω της βροχής, αλλά συγχρόνως μαγευτικό.

Η υπέροχη αυτή εκπαιδευτική επίσκεψη δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί χωρίς την αμέριστη συμπαράσταση της Διευθύντριας του σχολείου μας κας Ηλιάδη  Αμαλίας την οποία ευχαριστούμε θερμά. Τέλος τη μοναδική αυτή εμπειρία δεν θα μπορούσα να ζήσω με άλλους πέρα από τους συμμαθητές μου και τις εξαιρετικές συνοδούς μας: Τσουμπέκου Σοφία (καθηγήτρια Αγγλικής φιλολογίας), Αναγνωστοπούλου Αθανασία (μαθηματικός), Καμπλιώνη Αρετή (φιλόλογος) και Ντάνα Ειρήνη (χημικός). Η εκδρομή αυτή θα έχει πάντα μια σημαντική θέση στην καρδιά μου και τις αναμνήσεις μου.

Γιαννάκος Νικόλαος, μαθητής του Γ1 τμήματος του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Μαθητικές εκλογές για την ανάδειξη των 5μελών συμβουλίων και του 15μελούς

Στις 16-10-2024 και στις 23-10-2024, ημέρα Τετάρτη, έλαβαν χώρα στο σχολείο μας οι εκλογές για τα πενταμελή συμβούλια και για το δεκαπενταμελές αντίστοιχα, για το σχολικό έτος 2024-2025. Υπεύθυνοι καθηγητές για τη διεξαγωγή ήταν η κ. Τασίκα Ασημίνα (ΠΕ78) και ο κ. Ρίζος Σωτήριος (ΠΕ02).

Συνάντηση Γονέων, Κηδεμόνων και Συλλόγου Διδασκόντων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Την Τρίτη, 15-10-2024 και ώρα 13:45 έλαβε χώρα στο γραφείου του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων συνάντηση των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών της Α΄ τάξης με τη Διεύθυνση και τους Διδάσκοντες τους σχολείου μας για θέματα συνεργασίας τους στο εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό, μορφωτικό έργο του Σχολείου. Εκπαιδευτικοί και γονείς είχαν τη δυνατότητα να γνωριστούν από κοντά, να συζητήσουν, ενώ οι εκπαιδευτικοί παρουσίασαν ο καθένας το μάθημά του, με απώτερο στόχο τη συνεργασία με τους γονείς και τη συνεχή πρόοδο των μαθητών. Η συνάντηση ολοκληρώθηκε μέσα σε κλίμα αρμονικής συνυπευθυνότητας και αλληλοϋποστήριξης για τον λόγο ότι επιθυμούμε το σχολείο, στο οποίο τα μέλη της μαθητικής κοινότητας περνούν ένα σημαντικό διάστημα της ζωής τους και αυτό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της, να έχει πιο ανθρώπινο πρόσωπο. Να στοχεύει στη διαμόρφωση ελεύθερων προσωπικοτήτων, που θα διακρίνονται για την ανθρωπιά, την ανοχή στη διαφορετικότητα, την ευαισθησία, στοιχεία τόσο σπάνια πια στην εποχή μας. Χρειαζόμαστε ένα σχολείο που, πέρα από τις γνώσεις που θα παρέχει, θα διαμορφώνει και θα υπηρετεί τον άνθρωπο.

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούν θερμά τους Γονείς και Κηδεμόνες για τη συμμετοχή και τη συνεργασία και ελπίζουν σε μία συνεχή ανατροφοδότηση, πάντα με στόχο το καλό των μαθητών του σχολείου.

Tο «Γυμνάσιο Θηλέων» και η ανάγκη ανακαίνισης του

Tο παλαιότερο, εμβληματικό διδακτήριο της πόλης των Τρικάλων, το πάλαι ποτέ Γυμνάσιο Θηλέων και η ανάγκη για ανακαίνιση-αναβάθμιση του, προκειμένου να διατηρηθεί στο χρόνο ως τεκμήριο της εκπαιδευτικής Ιστορίας της πόλης.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Η συντήρηση και αποκατάσταση Ιστορικών Κτιρίων και Συνόλων στοχεύει στην εκπαίδευση και κατάρτιση επιστημόνων για την τεκμηρίωση, προστασία και διατήρηση της Αρχιτεκτονικής μας Κληρονομιάς και ειδικότερα για τα μνημεία όλων των εποχών, καθώς και για νεότερα έργα σπουδαίας σημασίας για τον ελληνικό πολιτισμό. Επίσης, για την παροχή των απαραίτητων γνώσεων για την τεκμηρίωση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας των ιστορικών πόλεων και οικισμών, την αντιμετώπισή τους ως ζωντανούς και εξελισσόμενους οργανισμούς – σε συνδυασμό πάντα με το φυσικό τους περιβάλλον – την επισήμανση των προβλημάτων τους και την μεθοδολογία «ολοκληρωμένης» προστασίας τους, στην οποία εμπεριέχεται η έννοια της βιώσιμης ανάπτυξής τους.
Σε αυτό το πλαίσιο, κρίνουμε πως το παλαιότερο διδακτήριο της πόλης των Τρικάλων, το παλαιό Γυμνάσιο Θηλέων, χρήζει ανακαίνισης-αναβάθμισης προκειμένου να διατηρηθεί στο χρόνο ως τεκμήριο της Εκπαιδευτικής Ιστορίας της πόλης. Το εμβληματικό αυτό διδακτήριο το οποίο στέγασε γενιές ολόκληρες μαθητών και σήμερα λειτουργεί και συστεγάζει το 3ο και το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, ολοκληρώθηκε το 1964 ως Γυμνάσιο Θηλέων στην οδό Βαλαωρίτου. Η επίσημη, θεσμοθετημένη ονομασία του είναι «Σχολάρειο και Πολυκάρπειο Γυμνάσιο», δωρεά των κληροδοτημάτων των μεγάλων ευεργετών Μητροπολιτών Δωροθέου Σχολαρίου (1812-1889) και Πολυκάρπου Θωμά (1875-1945).
Το ερώτημα που παραμένει αφορά στη στάση που κρατάμε ως προς τη διατήρηση της υλικής υπόστασης του κτιριακού αποθέματος, γενικότερα. Ειδικά σε ένα αρχιτεκτονικό περιβάλλον όπως αυτό των Τρικάλων, όπου η πολιτισμική ακτινοβολία του προστατευόμενου, παραδοσιακού οικισμού της παλιάς Πόλης του Βαρουσιού και η προσπάθεια ανάδειξης της βιομηχανικής κληρονομιάς με τον Μύλο του Ματσόπουλου, δικαιολογημένα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της κοινής γνώμης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, και ο κίνδυνος της απώλειας της αρχιτεκτονικής μαρτυρίας του μοντέρνου είναι ορατός, το ερώτημα γίνεται ακόμα πιο κρίσιμο. Το βέβαιο είναι ότι η απάντηση δεν μπορεί να δοθεί μονοσήμαντα, μέσω μιας αισθητικής αποτίμησης, αλλά μόνο μέσα από τη συστηματική καταγραφή και τεκμηρίωση του κτισμένου περιβάλλοντος, με συνείδηση της ιστορικότητας και των ιδιαιτεροτήτων του, και σε συντονισμό με τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς
Σήμερα, η καταγραφή των αναγκών σε κτιριακές υποδομές του εν λόγω διδακτηρίου, δηλαδή το ανάλογο ακίνητο-σταθερό υλικό υλικοτεχνικής υποδομής που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι παλαιό (κατασκευή κτιρίου την δεκαετία του 1960) ελλιπές και φθαρμένο:  σπασμένα μάρμαρα στις προτομές των ευεργετών-δωρητών του σχολείου και στις σκάλες, φθαρμένοι-ξεφλουδισμένοι τοίχοι, ρωγμές, αποσαθρωμένες παλιές υδρορροές που δημιουργούν πρόβλημα. Επίσης, το σχολείο χρειάζεται βάψιμο, εξωτερικό και εσωτερικό  στο κεντρικό κτίριο – κυρίως διδακτήριο, αλλά και στις τουαλέτες, στο γυμναστήριο-αίθουσα εκδηλώσεων, όπως και στο λεβιτοστάσιο, καλύτερη γενική καθαριότητα και στενότερη επιστασία-επίβλεψη από τον Δήμο Τρικκαίων. Υπάρχει επίσης ανάγκη για στρώσιμο με τσιμέντο κάποιων «κενών» της αυλής, στα οποία λιμνάζουν όμβρια ύδατα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, επίστρωση παλαιών δαπέδων.
Επομένως, το παλαιότερο διδακτήριο της πόλης των Τρικάλων, το παλαιό Γυμνάσιο Θηλέων, χρήζει ανακαίνισης-αναβάθμισης προκειμένου να διατηρηθεί στο χρόνο ως τεκμήριο της εκπαιδευτικής Ιστορίας της πόλης, λειτουργικό και βιώσιμο, αισθητικά και αρχιτεκτονικά αναβαθμισμένο-καλοδιατηρημένο  και για τις επόμενες γενιές μαθητών.