Ένταξη δημιουργικής-συνθετικής εργασίας μαθητών/τριών του Σχολείου στην «Ιστοσελίδα Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Bιωματικής Mάθησης του Υπουργείου Παιδείας»

Η πρωτότυπη εργασία των μαθητών/τριών του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων εκπονήθηκε στο πλαίσιο της Βυζαντινής Ιστορίας Β’ Γυμνασίου και αφορά τα Ελληνικά Μνημεία, την Ιστορία και τον Πολιτισμό της χώρας μας που προστατεύονται από την UNESCO. Οι μαθητές/τριες σε στενή, ευδόκιμη, αρμονική συνεργασία με την καθηγήτριά τους κ. Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογο-ιστορικό, Δ/ντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, παρήγαγαν πολύ ενδιαφέροντα κείμενα: αφηγήσεις, περιγραφές, εντυπώσεις, σκέψεις, συναισθήματα, σχόλια εμπνευσμένα από τη μελέτη και την επεξεργασία του ακόλουθου εκπαιδευτικού υλικού του Τμήματος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων & Επικοινωνίας, Διεύθυνση Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων & Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων
https://www.greekunescomonuments.gr/
https://www.greekunescomonuments.gr/to-ergo/axiopio-to-iliko/
και πλαισιωμένα με τις αντίστοιχες εικόνες και φωτογραφίες τους.

Διαβάστε την εργασία στο σύνδεσμο:
https://www.calameo.com/read/0046253967ee60ee0f9db

Δείτε ανάλογο υλικό στον παρακάτω σύνδεσμο, στην κατηγορία Καινοτόμες δράσεις – 5ο ΓΕΛ & 9ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ της Δικτυακής Εκπαιδευτικής Πύλης του Υπουργείου Παιδείας https://edu-gate.minedu.gov.gr/index.php/alles-kainotomes-draseis/6576-kainotomes-draseis-5o-gel-trikalon-9o-gymnasio-trikalon?fbclid=IwAR0RnxS_TPCLCpUC2Vz-rAy_qqkE2YXgQQ3ZcyhnIQ43TPbzzUX57zJIZeo

Η συμμετοχή στη δράση «Μνημειώδεις περιπέτειες στα ελληνικά μνημεία – Γνωρίστε διαδικτυακά τα ελληνικά μνημεία της UNESCO» μέσω του διαδικτυακού τόπου «Μνημειώδεις περιπέτειες στα ελληνικά μνημεία UNESCO» αποτελεί τμήμα της ομώνυμης εκπαιδευτικής δράσης. Έχει σκοπό τη γνωριμία μικρών και μεγάλων σε όλον τον κόσμο με τα ελληνικά μνημεία παγκόσμιας ακτινοβολίας, που έχουν ενταχθεί στον Κατάλογο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Πρωτότυπα ψηφιακά έντυπα φωτίζουν διαφορετικές πτυχές του ελληνικού πολιτισμού, ενώ με τις προτάσεις δραστηριοτήτων και τα διαδραστικά παιχνίδια μπορείτε να «περιηγηθείτε» νοερά στα μνημεία και τους αρχαιολογικούς χώρους και να δοκιμάσετε τις γνώσεις σας! Το πολυδιάστατο εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο «Μνημειώδεις περιπέτειες στα ελληνικά μνημεία της UNESCO» σχεδιάστηκε από το Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας της Διεύθυνσης Αρχαιολογικών Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Υπουργείου Πολιτισμού. Αρχαία ιερά, βυζαντινοί ναοί και μονές, μεσαιωνικές πολιτείες, κάστρα και λιμάνια, σε διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας, παρουσιάζονται μέσα από το κοινό πρίσμα της εγγραφής τους ως Μνημεία Εξέχουσας Παγκόσμιας Σημασίας. Το πλούσιο αυτό υλικό παρέχεται σε ψηφιακή και έντυπη μορφή.
Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της κάθε ηλικιακής ομάδας, τις δυνατότητες του χώρου και του χρόνου και το διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών. Στόχος είναι η εξοικείωση των μαθητών/τριών με τις έννοιες: Πολιτισμός, Ιστορία, Τέχνη, Μνημεία, Μουσεία, παλιές φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, ταινίες, ντοκουμέντα. Με τον τρόπο αυτό και μέσα από μεθόδους άτυπης εκπαίδευσης, οι έφηβοι μαθητές μας γνωρίζουν την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, παρατηρώντας, ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις, εξερευνώντας και εκφράζοντας τα συναισθήματά τους ελεύθερα, με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Επομένως, προγράμματα σχεδιασμένα σύμφωνα με τα διεθνή παιδαγωγικά πρότυπα, δίνουν την δυνατότητα ανάδειξης αξιόλογων εργασιών μαθητών που με την σειρά τους επιβεβαιώνουν το πολυποίκιλο έργο της εκπαίδευσης και των εναλλακτικών μορφών μάθησης και δημιουργίας, προσαρμοσμένων στα ενδιαφέροντα καθηγητών και μαθητών.

Η Συντονίστρια-Υπεύθυνη καθηγήτρια:
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός,
Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων