Η «Ανεστραμμένη τάξη» ως μοντέλο μεικτής μάθησης, Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Η «Ανεστραμμένη τάξη» είναι ένα μοντέλο μεικτής μάθησης, στο
οποίο οι μαθητές μαθαίνουν παρακολουθώντας και μελετώντας
στο σπίτι ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό και βιντεοδιαλέξεις, ενώ
ουσιαστική εργαβσία γίνεται και στην σχολική τάξη με τον
καθηγητή και τους μαθητές να συζητούν και να επιλύουν απορίες .
Στην παραδοσιακή διδασκαλία οι μαθητές παρακολουθούν την
«παράδοση» του μαθήματος και απαντούν σε τεστ στο σχολείο,
ενώ μελετούν το βιβλίο τους και λύνουν τις ασκήσεις στο σπίτι.
Στην Ανεστραμμένη διδασκαλία, οι μαθητές μελετούν το επόμενο
μάθημα μόνοι τους στο σπίτι, συνήθως από εκπαιδευτικό υλικό
του βιβλίου και του ψηφιακού κόσμου, και ερχόμενοι στη σχολική
τάξη εφαρμόζουν τις γνώσεις τους, λύνοντας προβλήματα ή
συμμετέχοντας σε δραστηριότητες εμπέδωσης. Ο καθηγητής
στηρίζει τους μαθητές εκεί ακριβώς που αντιμετωπίζουν δυσκολία.
Ο ρόλος του μετατοπίζεται από την παραδοσιακή διάλεξη στην
καθοδήγηση, στην στήριξη και στην εξατομίκευση.
Ο λόγος που επιλέγεται το μοντέλο αυτό είναι ότι η Ανεστραμμένη
τάξη απελευθερώνει πολύτιμο χρόνο για την κατάκτηση της
γνώσης μέσω ανάλυσης εννοιών και επίλυσης προβλημάτων,
καθώς και αλληλεπίδρασης των μαθητών μεταξύ τους, με το
δάσκαλο, και με το γνωστικό αντικείμενο.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο πατώντας ΕΔΩ