Παρουσίαση Πολιτιστικών – Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων, Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Α΄ τάξης και Δημιουργικών Συνθετικών Εργασιών των μαθητών του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων – Απονομή δώρων από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Την Τρίτη 26-5-2026 πραγματοποιήθηκε στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων μια ξεχωριστή εκδήλωση με έντονο δημιουργικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν τα Πολιτιστικά και Περιβαλλοντικά Προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά, το Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Α΄ τάξης, καθώς και ποικίλες εργασίες μαθητών από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς να παρουσιάσουν το έργο, τις εμπειρίες και τις δράσεις που αναπτύχθηκαν μέσα στη σχολική κοινότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μέσα από παρουσιάσεις PowerPoint, φωτογραφικό υλικό, χειροποίητες δημιουργίες και άλλες εργασίες, αναδείχθηκαν η φαντασία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και στα προγράμματα του σχολείου. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που συνέβαλαν στην καλλιέργεια γνώσεων, δεξιοτήτων και αξιών στους μαθητές μας.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε μέσα σε ιδιαίτερα ζεστό και συγκινητικό κλίμα με την απονομή αναμνηστικών δώρων στους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο σχολείο μας. Η ημέρα έκλεισε ευχάριστα με την προσφορά εδεσμάτων και ροφημάτων σε όλους τους μαθητές, δημιουργώντας στιγμές χαράς, συγκίνησης και όμορφων αναμνήσεων για όλους τους παρευρισκόμενους. Τα γαλατάκια προσφέρθηκαν ευγενικά από την Τρίκκη, ενώ τα μπισκότα ήταν χορηγία της Proteas Bars της Trimas Food.

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα στα παραπάνω προγράμματα και δράσεις, ευχόμενοι να συνεχίσουν πάντα με το ίδιο ενδιαφέρον, έμπνευση και διάθεση για δημιουργία.

Μπορείτε να επισκεφθείτε τα σχετικά άρθρα παρακάτω:

Εργασίες στο μάθημα της Φυσικής: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18128

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α΄ τάξης: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18141

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α΄ τάξης και Περιβαλλοντικά Προγράμματα: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18194

Πολιτιστικά Προγράμματα Β΄ και Γ΄ τάξης: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18215

Εργασίες στο μάθημα των Γερμανικών: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18266

Περιβαλλοντικά Προγράμματα Α΄ τάξης: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18345

Εργασίες στο μάθημα της Οδύσσειας: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18369

Φιλανθρωπικό Χριστουγεννιάτικο Bazaar

Στις 22 Δεκεμβρίου 2025, ημέρα Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στην αίθουσα εκδηλώσεων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων το χριστουγεννιάτικο bazaar, το οποίο διοργανώθηκε από την Εθελοντική Ομάδα του σχολείου, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και το Δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών. Στόχος της δράσης ήταν η ενίσχυση του φιλανθρωπικού έργου του Σωματείου «Αγία Βαρβάρα», ενός φορέα που επί δεκαετίες στηρίζει συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη.

Η προετοιμασία για το bazaar υπήρξε ιδιαίτερα απαιτητική και πολυήμερη. Η Εθελοντική Ομάδα του σχολείου αφιέρωσε δεκάδες ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου, συχνά και τα Σαββατοκύριακα, ώστε να δημιουργηθούν πρωτότυπα και καλαίσθητα χριστουγεννιάτικα καλάθια αγάπης γεμάτα με παραδοσιακά γλυκίσματα. Οι μαθητές εργάστηκαν με ενθουσιασμό, υπευθυνότητα και δημιουργικότητα, αποδεικνύοντας ότι η προσφορά προς τον συνάνθρωπο αποτελεί ηθική αξία που καλλιεργείται μέσα από τη συνεργασία και την ομαδικότητα. Ο κόπος, η επιμονή και ο χρόνος που αφιέρωσαν αντανακλούν την πραγματική ουσία της εθελοντικής δράσης: τη διάθεση για προσφορά χωρίς αντάλλαγμα.

Κατά τη διάρκεια του bazaar, το κλίμα ήταν γιορτινό και ιδιαίτερα συγκινητικό. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στην παρουσίαση και διάθεση των κατασκευών, νιώθοντας χαρά, υπερηφάνεια και ικανοποίηση βλέποντας τον αγώνα τους να βρίσκει ανταπόκριση. Η μεγάλη προσέλευση γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών και φίλων του σχολείου ανέδειξε τη δύναμη της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, δίνοντας στους μαθητές ισχυρό κίνητρο να συνεχίσουν να υπηρετούν αξίες που προάγουν τον ανθρωπισμό και τη συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην ουσιαστική οικονομική και υλική στήριξη που παρείχε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος συνέδραμε καθοριστικά τόσο στην οργάνωση όσο και στην επιτυχία της εκδήλωσης. Αντίστοιχα, το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο υποστήριξε ενεργά την προώθηση της δράσης, την οργάνωση του χώρου και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αποδεικνύοντας ότι οι μαθητές μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε σχολικές φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί η θερμή ανταπόκριση των οικογενειών των μαθητών, οι οποίες πρόσφεραν χειροποίητα γλυκίσματα, χαρίζοντας ακόμη πιο εορταστικό χαρακτήρα στην εκδήλωση. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, κέικ, χριστουγεννιάτικοι κορμοί, τρουφάκια, σοκολατόπιτες, μάφινς και σοκολατάκια συνέθεσαν έναν πλούσιο μπουφέ που προσφέρθηκε για την ενίσχυση του σκοπού. Η συμβολή τους υπήρξε πολύτιμη, τόσο για τη δημιουργία μιας ζεστής, οικογενειακής ατμόσφαιρας, όσο και για την ενίσχυση των οικονομικών εσόδων του bazaar.

Το φιλανθρωπικό Σωματείο «Αγία Βαρβάρα» αποτελεί έναν οργανισμό με σημαντικό κοινωνικό έργο, προσφέροντας στήριξη σε άτομα και οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Η ενίσχυση του έργου αυτού από το σχολείο μας αποτελεί πράξη ανθρωπιάς και κοινωνικής ευθύνης, η οποία διδάσκει στους μαθητές την αξία της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Κλείνοντας, θερμές ευχαριστίες αξίζουν σε όλους τους μαθητές που εργάστηκαν με μεράκι και αυταπάρνηση, στις οικογένειες που στήριξαν την προσπάθεια με τις προσφορές τους, τα χαλβαδοποιία Γούναρη, στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο για την πολύπλευρη στήριξη. Επιπλέον στις υπεύθυνες της Εθελοντικής Ομάδας, κ. Τσουμπέκου Σοφία και Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σούζυ) οι οποίες υπήρξαν η οργανωτική ψυχή της δράσης και φυσικά στη Διευθύντρια του σχολείου, κ. Ηλιάδη Αμαλία, και στον υπο/ντή κ. Ευαγγελακόπουλο Κωνσταντίνο για τη σταθερή συμπαράσταση, την ενθάρρυνση και τη συνολική υποστήριξή τους.

Το χριστουγεννιάτικο bazaar του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι όταν η σχολική κοινότητα ενώνεται, μπορεί να δημιουργήσει έργα ουσίας, προσφοράς και αγάπης.

Νέο Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Κατόπιν της διενέργειας εκλογών, ανακοινώνεται η σύνθεση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων:

ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ-ΦΟΥΝΤΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ: ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ-ΤΑΤΑΡΗ ΧΑΡΑ: ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΛΙΠΙΤΚΑ-ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ: ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΤΕΤΑΓΙΩΤΗ-ΜΠΑΚΛΑΒΑ ΣΟΦΙΑ: ΤΑΜΙΑΣ 
ΓΙΩΤΗ-ΜΠΟΥΡΧΑ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ,  ΒΡΑΚΑ-ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΕΩΡΓΙΑ & ΖΩΓΡΑΦΟΥ-ΜΠΑΛΑΦΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ: ΜΕΛΗ

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, καθώς και ο Σύλλογος Διδασκόντων, συγχαίρουν θερμά τα νέα μέλη για την εκλογή τους και εκφράζουν τις ευχές τους για συνέχιση του δημιουργικού έργου και της άριστης συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Εγγραφή των μαθητών της Γ’ τάξης στην Α’ Λυκείου

Σήμερα, Τρίτη 1/4/2025 στάλθηκε το παρακάτω email σε όλους τους λογαριασμούς των γονέων & κηδεμόνων των μαθητών της Γ’ τάξης του σχολείου μας. Στην περίπτωση που δεν το λάβατε (λ.χ. τεχνικό πρόβλημα) μπορείτε να το διαβάσετε παρακάτω και να κατεβάσετε τα σχετικά αρχεία από τους αντίστοιχους συνδέσμους.

“Αγαπητοί Γονείς & Κηδεμόνες των μαθητών της Γ’ τάξης,
ενόψει της επικείμενης εγγραφής των παιδιών σας στο Λύκειο, παρακαλείστε να συμπληρώσετε τις δύο συνημμένες Υπεύθυνες Δηλώσεις (Α & Β) σύμφωνα με τις οδηγίες που περιγράφει η συνημμένη ΕΠΙΣΤΟΛΗ. Η εμπειρία των προηγούμενων ετών, μας υποχρεώνει να τονίσουμε ότι πρέπει να ακολουθήσετε ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ τις εν λόγω οδηγίες, διαφορετικά θα υπάρξουν δυσκολίες και πιθανή ταλαιπωρία για σας, στις εγγραφές του ερχόμενου Ιουνίου.

Οι δύο Υπεύθυνες Δηλώσεις θα πρέπει μέχρι τις 9 Απριλίου 2025 να επιστραφούν θεωρημένες με γνήσιο υπογραφής (από ΚΕΠ) ή να αποσταλούν ηλεκτρονικά στο σχολείο μας μέσω Gov.gr στον ακόλουθο σύνδεσμο (που πιστοποιεί αυτόματα την Υπεύθυνη Δήλωση) https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/psephiaka-eggrapha-gov-gr/ekdose-upeuthunes-deloses

Συνημμένα αρχεία: Επιστολή, Υπεύθυνη Δήλωση Α, Υπεύθυνη Δήλωση Β

Συνάντηση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων με τον Σύλλογο Διδασκόντων και τη Διεύθυνση του σχολείου

Για μία ακόμη χρονιά πραγματοποιήθηκε μία εποικοδομητική συνάντηση το απόγευμα της Πέμπτης, 06-02-2025, στο καφέ του Φρουρίου, ανάμεσα στο Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, του Συλλόγου Διδασκόντων, μεταξύ των οποίων και η ομάδα δράσης  ″Σχέσεις σχολείου- οικογένειας″ και της Διευθύντριας του σχολείου μας, κας Αμαλίας Ηλιάδη. Με αφορμή την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, γονείς και εκπαιδευτικοί  αντάλλαξαν ευχές και απόψεις, εξέφρασαν προβληματισμούς, ανάγκες και επιθυμίες,  ενώ, παράλληλα, οργανώθηκαν από κοινού δράσεις πολιτιστικού και επιμορφωτικού χαρακτήρα για το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων.


Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, η συντονίστρια της ομάδας δράσης, κα Ντάνα Ειρήνη, τα μέλη της ομάδας δράσης κα Παπαϊωάννου Ευαγγελία, κος Μπαϊραχτάρης Κωνσταντίνος, κος Μπουλογεώργος Στέφανος, κα Τσουμπέκου Σοφία, καθώς και ολόκληρος ο Σύλλογος Διδασκόντων του σχολείου μας ευχαριστούν θερμά το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Σχολικού Έτους 2024-2025 (Πρόεδρος: Γιαννουλά-Γαλάνη Θεοδώρα, Αντιπρόεδρος: Λυπίτκα-Μαργαρίτη Γεωργία, Γραμματέας: Βασιλειάδη-Κώτη Βάια, Ταμίας: Μιχαηλίδου-Φούντα Αναστασία, Μέλη: Μπίχτας Αντώνιος, Μπαρμπαρούση-Μπράτσου Ευαγγελία, Τεταγιώτη-Μπακλαβά Σοφία) και όλους τους γονείς – κηδεμόνες για την άριστη συνεργασία και εύχονται υγεία και πρόοδο για τη νέα χρονιά!

Κοπή πίτας!

Την Πέμπτη, 30-1-2025 πραγματοποιήθηκε για ακόμη μία χρονιά στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων η κοπή πίτας για το νέο έτος, μέσα σε κλίμα χαράς και αισιοδοξίας. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων προσέφερε πίτες και δώρα για μαθητές και καθηγητές. Μέλη του Δ.Σ. μοίρασαν αρχικά τις πίτες σε κάθε τμήμα και δωράκια για τους νικητές του φλουριού, ενώ στη συνέχεια παρέστησαν στη διαδικασία κοπής πίτας του Συλλόγου Διδασκόντων.

Η κα Ηλιάδη Αμαλία, Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, απηύθυνε λόγο στον Σύλλογο Διδασκόντων και στα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και ευχαρίστησε, και εκ μέρους των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, τους τελευταίους για την αμέριστη συμπαράστασή τους στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, την υποστήριξη, το ενδιαφέρον τους και τη συμμετοχή τους σε δράσεις του σχολείου μας.

Η Διεύθυνση του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων και ο Σύλλογος Διδασκόντων εύχονται ολόθερμα σε μαθητές και γονείς υγεία και ευημερία σε όλους τους τομείς!

Ακολουθεί ο λόγος της κας Ηλιάδη Αμαλίας, Διευθύντριας του σχολείου μας, τον οποίο απηύθυνε στο Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και στον Σύλλογο Διδασκόντων.

Για να δείτε αποσπάσματα επισκεφθείτε το κανάλι μας στο YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1OBdgx6XqJU

Ευχές στο γύρισμα του χρόνου το αδιάκοπο: Ευτυχές το νέο έτος 2025!

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Το γύρισμα του χρόνου το αδιάκοπο μας έφερε και πάλι στην αρχή μιας νέας περιόδου της ζωής μας, την οποία ο άνθρωπος ονομάζει «συμβατικά» Νέον Έτος. Την παραμονή της Πρωτοχρονιάς και την άλλη ημέρα, την πρώτη του νέου έτους, ανταλλάσσουμε με τα παιδιά, τους συγγενείς, τους φίλους μας, θερμές ευχές: «Χρόνια Πολλά!- Με υγεία και ευτυχία ο Καινούριος Χρόνος!- Ευτυχές το Νέον Έτος!» κ.τ.λ. Προσπαθούμε, δηλαδή κατά κάποιο τρόπο, να «καλοπιάσουμε» το νέο έτος , ώστε να μας φέρει αυτό όσα ματαίως περιμέναμε να μας χαρίσει το παλαιό…Να μας χαρίσει; Μα τίποτε δεν θα μας προσφέρει χωρίς μόχθο η ζωή! Τίποτε δηλ. το σπουδαίο, το ενάρετο, το ηθικό. Η ευλογημένη από το Θεό εργασία, ο άγιος μόχθος του ανθρώπου, θα ικανοποιηθεί στο μέτρο και την έκταση, που η αγαθότητα του Θεού γνωρίζει.
Νέο Έτος! Νέα εξόρμηση με στόχο τη βελτίωσή μας, τον εξανθρωπισμό μας. Νέος μόχθος στην υπηρεσία της αρετής, των συνανθρώπων μας, στην υπηρεσία του καθήκοντος, της κοινωνίας. Μόχθος σίγουρα αποδοτικός και καρποφόρος. Οι μαθητές του Πυθαγόρα, όταν επρόκειτο να κοιμηθούν έκαναν τον απολογισμό της ημέρας στους εαυτούς τους! Απολογισμό ο καθένας από μας πρέπει να κάμει στον εαυτό του για τις πράξεις και τις παραλείψεις του και να επαναλάβει με τους Πυθαγορείους εκείνους: «Τι παρέβην; Τι δ’ έρεξα; Τι μοι δέον ουκ ετελέσθη;». Ο απολογισμός αυτός θα μας ωφελήσει πολύ. Θα μας βοηθήσει τώρα στην αρχή του νέου έτους να αποφύγουμε σφάλματα του παρελθόντος, να επαναλάβουμε ό,τι καλό πραγματοποιήσαμε κατά τη διάρκειά του και να προγραμματίσουμε το έργο μας κατά «τον νέον ενιαυτόν της Χρηστότητας».
Είναι αλήθεια ότι από τη στιγμή που ο «Άναρχος άρχεται και ο Λόγος σαρκούται», δηλαδή από τη στιγμή της γέννησης του Χριστού, ο χρόνος παίρνει πια αιώνια σημασία. Γίνεται χρόνος Χάριτος, πνευματικής ανορθώσεως, συνεχούς αγώνος για την ψυχική μας αναμόρφωση και κατάρτιση. Έτσι ο χρόνος παίρνει αξία υπέρμετρη και υπέρχρονη, αληθινά αιώνια. Ποτέ λοιπόν οι καιροί δεν περιέκλειαν μια τόση αφθονία χαρίτων και δυνατοτήτων,
αυξήσεως και καρποφορίας πνευματικής, όσον οι μεταχριστιανικοί καιροί. Αλλά ακριβώς γι΄ αυτό, είναι ανάγκη αξιοποιήσεως του χρόνου. Να το κάνουμε αυτό τώρα, αυτή τη στιγμή, γιατί αύριο μπορεί να είναι αργά. Να αξιοποιούμε επωφελώς για τον εαυτό μας και τους άλλους και την μικρότερη χρονική στιγμή αυτής της ζωής! Με γνώμονα, λοιπόν, το πνεύμα αυτό και μέσα στα πλαίσια της συνεχούς κλήσεως και αναμορφώσεως, καλείται και το σχολείο μας, το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, να συνεχίσει το θεάρεστο έργο του και κατά το ανατείλαν νέο έτος. Διδάσκοντες, διδασκόμενοι και γονείς και κηδεμόνες, κάνουμε τον απολογισμό του έργου του ο καθένας κατά το έτος που έληξε και παράλληλα ετοιμαζόμαστε, συστηματικά και αδιαλείπτως, ώστε να πετύχουμε κι από δω και πέρα τους υψηλούς μας στόχους. Καλή χρονιά και ευλογημένη!

Ενημέρωση γονέων & κηδεμόνων της Α’ Τάξης από την Διευθύντρια

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων κ. Ηλιάδη Αμαλία, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024, ενημέρωσε στο χώρο του σχολείου, τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών/τριών της Α’ Τάξης για θέματα που αφορούν την ομαλή μετάβαση των παιδιών τους στο Γυμνάσιο, την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, τον Σχολικό Κανονισμό εσωτερικής λειτουργίας, τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την επίδοση των μαθητών. Η προσέλευση των Γονέων-Κηδεμόνων των μαθητών μας ήταν αθρόα και μετά την ευσύνοπτη εισήγηση της διευθύντριας, κατά την οποία είχε τη δυνατότητα να παρουσιάσει στους γονείς-κηδεμόνες τόσο το νομικό πλαίσιο που διέπει τη φοίτηση των μαθητών, όσο και τον κανονισμό του σχολείου, επακολούθησε γόνιμη και εποικοδομητική συζήτηση, παιδαγωγικός προβληματισμός και ομόφωνα δημιουργική διάθεση συνεργασίας σε θέματα που αφορούν γονείς και σχολείο. Εξάλλου, βασικό μέλημα της διεύθυνσης και των καθηγητών του σχολείου μας είναι η συνεργασία με τους κηδεμόνες με σκοπό των πρόοδο των μαθητών μας.

«Σχολείο & Οικογένεια: Συνοδοιπόροι και όχι αντίπαλοι»

Ενδιαφέρουσα ενημερωτική εκδήλωση με θέμα: “Σχολείο και Οικογένεια: Συνοδοιπόροι και όχι αντίπαλοι” πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Τσιτσάνη, την Πέμπτη 11-4-2024, σε συνεργασία του 3ου και 9ου Γυμνασίου Τρικάλων και των αντίστοιχων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.

Εισηγητές ήταν: Η κα Γεωργία-Κων/ντία Καραγιάννη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης, Παιδαγωγικά Υπεύθυνη των 3ου & 9ου Γυμνασίων Τρικάλων, με θέμα: “Οικογένεια και σχολείο: οικοδομώντας σχέσεις εμπιστοσύνης” και ο κ. Ευάγγελος-Βασίλειος Καταραχιάς, Αστυνόμος Α΄, Αξιωματικός της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Τρικάλων, με θέμα: “Οι κίνδυνοι του διαδικτύου- παραβατικότητα ανηλίκων και ενδοσχολικός εκφοβισμός”.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του άξονα αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας  «Σχολείο και Οικογένεια» και είχε ως στόχο την ενίσχυση των σχέσεων εκπαιδευτικών και γονέων. Ήταν μια πρωτοβουλία των υπευθύνων εκπαιδευτικών του αντίστοιχου άξονα αυτοαξιολόγησης των δυο σχολείων της κας Μαγαλιού Καλλιόπης, καθηγήτριας πληροφορικής  (ΠΕ86) του 3ου Γυμνάσιου και της κας Ντάνα Ειρήνης, χημικού (ΠΕ04.02) του 9ου Γυμνάσιου.

Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες γεγονότων-συμβάντων βίας και παραβατικότητας τόσο μεταξύ ενηλίκων  όσο και μεταξύ ανηλίκων. Το τελευταίο είναι ένα πάρα πολύ ανησυχητικό φαινόμενο καθώς διογκώνεται επικίνδυνα. Οι ανήλικοι αυτοί, οι μαθητές μας, αναλώνουν πολλές ώρες στο διαδίκτυο, πολλές φορές χωρίς την αντίστοιχη επίβλεψη από τους γονείς και οδηγούνται σε επικίνδυνα μονοπάτια.  Χρέος μας ως δάσκαλοι και ως γονείς είναι να κάνουμε ό,τι καλύτερο γι αυτά τα παιδιά. Γονείς και κηδεμόνες και συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, όλοι μαζί, έχουμε κοινό όραμα την πρόοδο των παιδιών μας, αποτελώντας την αιτία αυτής της ενημερωτικής-επιμορφωτικής συνάντησης. Οι σχολικές μας κοινότητες του 3ου και του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, σε αρμονική σύμπραξη, καθημερινή επικοινωνία και επιτυχημένη συνέργεια, αποδεικνύουν τις σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργατικής σχολικής κουλτούρας που επικρατούν στα σχολεία μας, με συστηματική ανταλλαγή απόψεων και άμεση, απροκατάληπτη επικοινωνία μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.

Ως εκπαιδευτικοί, λοιπόν, επιδιώκουμε ένα σχολείο ανοικτό στην κοινωνία, συμπεριληπτικό, που προσπαθεί για την αποτελεσματική συνεργασία και ουσιαστική επικοινωνία με τους γονείς  προς  επίτευξη των στόχων του κι όχι ένα σχολείο «φρούριο», με διαμάχη εξουσίας ανάμεσα στα δύο εμπλεκόμενα μέρη γονείς-εκπαιδευτικούς, πράγμα που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση  για την ασφαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας των παιδιών μας.

Σ΄ αυτή τη βάση οι δύο εισηγητές ανέλυσαν διεξοδικά τα πολύ σοβαρά θέματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα, τους γονείς και φυσικά τους μαθητές όλων των βαθμίδων και κατέδειξαν την σημασία της σχέσης σχολείου -οικογένειας. Στο τέλος οι εισηγητές δέχθηκαν τις απορίες του κοινού και απαντήθηκαν.

Η οικογένεια και το σχολικό περιβάλλον αποτελούν τα σημαντικότερα συστήματα στη ζωή των παιδιών. Πολύτιμη και σημαντική η σχέση τους, με αλληλοσυμπληρούμενους αλλά και διαφορετικούς ταυτόχρονα ρόλους. Η  σχέση αυτή οφείλει να είναι συνεχής και αποτελεσματική με ορθή οριοθέτηση καθηκόντων και θετική διάθεση, σε μια βάση κοινής πορείας για το καλό των παιδιών μας. Σχολείο και οικογένεια είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Για να έχουμε ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών και να χτίσουμε τα θεμέλια της νέας γενιάς πάνω σε ανθρωπιστικές και δημοκρατικές αξίες οφείλουμε να έχουμε ανοιχτές τις διόδους επικοινωνίας.

Μαγαλιού Καλλιόπη, καθηγήτρια πληροφορικής (ΠΕ86) του 3ου Γυμνασίου και  Ντάνα Ειρήνη, χημικός (ΠΕ04.02) του 9ου Γυμνασίου.

Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων και  Κόκκαλης Θωμάς, Φυσικός ΠΕ04.01, Δ/ντής 3ου Γυμνασίου Τρικάλων

Παρακολουθείστε την εισήγηση της διευθύντριας κας Ηλιάδη εδώ και τους δικαιολογημένους προβληματισμούς της συντονίστριας κας Ντάνα εδώ.