Δημιουργικότητα, φαντασία και… άρωμα Γερμανίας από τους μαθητές και τις μαθήτριες του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Με ιδιαίτερη χαρά σας παρουσιάζουμε τις εξαιρετικές εργασίες που δημιούργησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του Γυμνασίου μας στο μάθημα των Γερμανικών!

Μέσα από ένα συναρπαστικό ταξίδι ανακάλυψης, τα παιδιά άφησαν στην άκρη τα παραδοσιακά βιβλία, έκαναν έρευνα στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και στη συνέχεια επιστράτευσαν το ταλέντο τους για να αποτυπώσουν τις πληροφορίες στο χαρτί. Το αποτέλεσμα; Πανέμορφα πολυτροπικά χειροποίητα κείμενα, γεμάτα χρώμα, ζωγραφιές, ευφάνταστα κολάζ και εκτυπωμένες φωτογραφίες.

Τι περιλαμβάνουν οι εργασίες ανά τάξη:

Το παραπάνω σχέδιο του Καθεδρικού Ναού του Βερολίνου από τον μαθητή του Α1, Άγγελο Δημητρούλη.

  • Α΄ Τάξη – Ταξίδι στο Βερολίνο (και όχι μόνο!): Οι νεότεροι μαθητές μας εξερεύνησαν την ιστορική πρωτεύουσα της Γερμανίας, το Βερολίνο, αλλά και άλλες γοητευτικές πρωτεύουσες της Ευρώπης. Με χειρόγραφες σημειώσεις και πλούσιο οπτικό υλικό, δημιούργησαν μοναδικούς, χειροποίητους ταξιδιωτικούς οδηγούς. Δείτε ενδεικτικά εργασίες του Α1 και του Α2.
  • Β΄ Τάξη – Μια «γευστική» βόλτα στη γερμανική κουζίνα: Οι μαθητές της Β’ τάξης έγιναν… σεφ! Ανακάλυψαν τις παραδοσιακές γεύσεις και τις γαστρονομικές συνήθειες των γερμανόφωνων χωρών και μας παρουσίασαν πεντανόστιμες συνταγές, «στολίζοντας» τα χαρτιά τους με κολάζ και εικόνες που ανοίγουν την όρεξη. Δείτε ενδεικτικά εργασίες του Β1 και του Β2.

Το παραπάνω σχέδιο της πιο γνωστής μπυραρίας στο Μόναχο, και γενικότερα στη Γερμανία, Hofbraeuhaus, από τη μαθήτρια του Γ1, Κίου Κασσάνδρα.

  • Γ΄ Τάξη – Ανακαλύπτοντας το Μόναχο: Οι μαθητές της τρίτης τάξης μάς μετέφεραν στην καρδιά της Βαυαρίας. Μελέτησαν την ιστορία και την αρχιτεκτονική του Μονάχου και σχεδίασαν ή κόλλησαν φωτογραφίες από τα σπουδαιότερα αξιοθέατα της πόλης, αποτυπώνοντας την ατμόσφαιρά της με εξαιρετική αισθητική. Δείτε ενδεικτικά εργασίες του Γ1 και του Γ2.

Μια ολοκληρωμένη, διαθεματική εμπειρία

Αυτό που κάνει τα έργα των παιδιών πραγματικά ξεχωριστά είναι ο διαθεματικός και άκρως δημιουργικός χαρακτήρας τους. Οι μαθητές συνδύασαν άψογα:

  • Τη Γερμανική Γλώσσα με την Ιστορία (μέσα από την έρευνα για τα μνημεία και τον πολιτισμό),
  • Τα Εικαστικά και τη Φωτογραφία (σχεδιάζοντας με το χέρι, ζωγραφίζοντας και δημιουργώντας ευφάνταστα κολάζ),
  • Τη χρήση Νέων Τεχνολογιών, καθώς το διαδίκτυο και τα ψηφιακά εργαλεία αποτέλεσαν την πρωτογενή πηγή για την έρευνα και τη συλλογή του υλικού τους.

Θερμά συγχαρητήρια από την κα Βαλκανιώτη Αθανασία, καθηγήτρια γερμανικών του σχολείου μας και από την κα Ηλιάδη Αμαλία, Φιλόλογο – Ιστορικό και Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για το μεράκι, το κέφι και την εργατικότητά τους! Μας αποδείξατε ότι η παραδοσιακή χειροτεχνία, όταν συνδυάζεται με τη σύγχρονη έρευνα, μπορεί να γεννήσει μικρά έργα τέχνης.

Πολιτιστικά Προγράμματα του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για το σχολικό έτος 2025-2026

Με ιδιαίτερη χαρά και δημιουργικό ενθουσιασμό σας παρουσιάζουμε τους καρπούς της προσπάθειας των μαθητών μας!
Στο πλαίσιο των Πολιτιστικών Προγραμμάτων για το τρέχον σχολικό έτος, οι μαθητές της Β’ και Γ’ τάξης του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων ξεδίπλωσαν το ταλέντο και τη φαντασία τους. Οι δημιουργικές εργασίες που ακολουθούν αποτελούν το επιστέγασμα μιας διαδρομής γεμάτης αναζήτηση, έκφραση και συλλογική δράση:

Β’ τάξη: Το Βυζαντινό κάστρο των Τρικάλων” – Συντονίστρια: Καμπλιώνη Αρετή, Συμμετέχουσες: Αναγνωστοπούλου Αθανασία, Τσουμπέκου Σοφία. Μπορείτε να κατεβάσετε την εργασία πατώντας ΕΔΩ ή να τη δείτε σαν βίντεο ΕΔΩ.

Β’ τάξη: Τα κάστρα ως ιστορικά τοπόσημα” – Συντονίστρια: Τσουμπέκου Σοφία, Συμμετέχουσες: Αναγνωστοπούλου Αθανασία, Ηλιάδη Αμαλία. Μπορείτε να κατεβάσετε την εργασία πατώντας ΕΔΩ.

Γ’ τάξη:Μουσεία σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα και στον κόσμο” – Συντονίστρια: Βαλκανιώτη Αθανασία, Συμμετέχοντες: Ρίζος Σωτήριος, Τόγια Ευαγγελία. Μπορείτε να κατεβάσετε την εργασία πατώντας ΕΔΩ ή να τη δείτε σαν βίντεο ΕΔΩ.

Γ΄ τάξη:Ελληνικά έργα τέχνης σε μουσεία του κόσμου” – Συντονίστρια: Τόγια Ευαγγελία, Συμμετέχοντες: Ρίζος Σωτήριος, Γαρδίκα Μαρία. Μπορείτε να κατεβάσετε την εργασία πατώντας ΕΔΩ, καθώς και να δείτε τον Εννοιολογικό Χάρτη.

Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Α’ τάξης του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων σε σύνδεση με τα Περιβαλλοντικά Προγράμματα: «Ό,τι περισσεύει, εμπνέει» ή «Δημιουργώ με ανακυκλώσιμα υλικά»

Η Ανακύκλωση «Ζωντανεύει» στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ Τάξης του σχολείου μας απέδειξαν έμπρακτα την οικολογική τους συνείδηση, συμμετέχοντας σε μια σειρά από δημιουργικές και περιβαλλοντικές δράσεις.

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων (Βαλκανιώτη Αθανασία) και σε άμεση σύνδεση με τα φετινά Περιβαλλοντικά Προγράμματα (Ντάνα Ειρήνη, Ράμπια Δέσποινα, Βαλκανιώτη Αθανασία), τα παιδιά «υιοθέτησαν» την ιδέα της ανακύκλωσης και τη μετέτρεψαν σε πράξη, ομορφιά και παιχνίδι!

Τι δημιουργήσαμε:

Με φαντασία και μεράκι, οι μαθητές μας κατασκεύασαν:

  • Τρισδιάστατες αφίσες με μηνύματα για την προστασία του πλανήτη.
  • Ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι με θέμα το περιβάλλον. Δείτε την περιγραφή και τις οδηγίες του παιχνιδιού πατώντας ΕΔΩ.
  • Χειροποίητους κάδους ανακύκλωσης από κουτιά για χαρτί Α4 για όλες τις αίθουσες της Α’ Γυμνασίου.

Δημιουργία παραμυθιών και εικονογράφηση σε σχέση με την ανακύκλωση: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18141

Έπεται συνέχεια…

Η δράση δεν σταματά εδώ! Οι μαθητές εργάζονται ήδη πυρετωδώς για την ολοκλήρωση ενός εντυπωσιακού ψηφιδωτού από πλαστικά καπάκια, το οποίο αναμένεται να κοσμήσει το σχολείο μας στα τέλη Μαΐου.

Στόχος μας: Η ευαισθητοποίηση ολόκληρης της σχολικής κοινότητας και η ενεργός συμμετοχή σε δράσεις που προστατεύουν το «σπίτι» μας, το περιβάλλον.

Συγχαρητήρια σε όλους! Η Διευθύντρια του σχολείου, κα Αμαλία Ηλιάδη, και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί συγχαίρουν θερμά τα παιδιά για το ήθος, τη δημιουργικότητα και την εξαιρετική τους προσπάθεια.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί:

  • Αθανασία Βαλκανιώτη (Γερμανικής Γλώσσας)
  • Ειρήνη Ντάνα (Χημικός)
  • Δέσποινα Ράμπια (Εικαστικός)

Συνθετικές δημιουργικές εργασίες στη Βιολογία

Οι μαθητές της Β τάξης  για το μάθημα της Βιολογίας, εργάστηκαν και συνέθεσαν εργασίες  για διάφορες ασθένειες .Κάποιοι  μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες και κάποιοι μόνοι τους .  

Οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες σε μορφή  φυλλοσκοπίου (δηλαδή ψηφιακού βιβλίου με εφέ ξεφυλλίσματος) ,στα πλαίσια της ενίσχυσης του ψηφιακού εγγραμματισμού τους μετατρέποντας τις γραπτές  δημιουργικές εργασίες τους σε διαδραστική  εμπειρία. Η δράση είχε σα στόχο την εξοικείωση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και την ανάδειξη της δημιουργικότητας τους μέσα από τον ψηφιακό μετασχηματισμό της μάθησης.

Υπεύθυνη καθηγήτρια :Γαρδίκα  Μαρία

Οι εργασίες των μαθητών ακολουθούν παρακάτω:

https://online.fliphtml5.com/vaapj/fgcy/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/gxgd/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/gqzx/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/zdii/#google_vignette
https://online.fliphtml5.com/vaapj/kcod/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/Presentation/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/cuvi/
https://online.fliphtml5.com/vaapj/vwzi/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/namv/#p=1
https://online.fliphtml5.com/vaapj/jefm/#p=1

Δράσεις του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο

Δράση 1

Την Πέμπτη και την Παρασκευή 5 και 6 Μαρτίου υλοποιήθηκαν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού από τις κυρίες Καμπλιώνη Αρετή Πε02 και Διαμαντή Αριάδνη Πε02-ειδικής αγωγής.
Συγκεκριμένα, προβλήθηκαν ενημερωτικές παρουσιάσεις και οι ταινίες μικρού μήκους «Οι σκέψεις της Νεφέλης» και «Το παιδί με την κόκκινη γραμμή», σχεδόν σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας. Τις προβολές ακολούθησε γόνιμος διάλογος, με τους μαθητές να διατυπώνουν τις προσωπικές τους απόψεις, για όλες τις πτυχές του φαινομένου, με έμφαση στις ψυχοκοινωνικές συνέπειες της θυματοποίησης (άρνηση για το σχολείο, φόβος για ανάπτυξη σχέσεων, μαθησιακά προβλήματα, συμπτώματα κατάθλιψης κ.α).

«Οι σκέψεις της Νεφέλης» μια παραγωγή του οργανισμού το «Χαμόγελο του παιδιού» παρουσιάζει τη σκληρή πραγματικότητα του σχολικού εκφοβισμού και τις επιπτώσεις του στην ψυχολογία μιας έφηβης. Μέσα από τη διαδρομή της Νεφέλης από το σκοτάδι στο φως, οι μαθητές διαπίστωσαν τα συναισθήματα του φόβου, της ντροπής, της ενοχής, της απελπισίας, που αναπτύσσονται στο παιδί που υφίσταται την κακοποιητική συμπεριφορά καθώς και τη δραματική αλλαγή των συνήθειών του και ενδυνάμωσαν την ενσυναίσθησή τους.

«Το παιδί με την κόκκινη γραμμή», μία συμβολική και δυνατή ιστορία, καταφέρνει να περάσει μηνύματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας , της αλληλεγγύης και της προώθησης της αποδοχής. Η κόκκινη γραμμή λειτουργεί ως μεταφορά για το σημάδι/ απομόνωση που φέρει ένα παιδί- θύμα εκφοβισμού.

Επίσης μαθητές του Α3 τμήματος έστειλαν το δικό τους μήνυμα κατά της σιωπής και της ανοχής στη βία μέσω βίντεο που δημιούργησαν και ανήρτησαν στη σελίδα του σχολείου στο τικ τικ.

Οι δράσεις μας, μέσω της βιωματικής προσέγγισης του θέματος, συνέβαλαν στην ενίσχυση της ενημέρωσης και της πρόληψης της ενδοσχολικής βίας, προάγοντας ένα σχολείο χωρίς φόβο και αποκλεισμούς. Παράλληλα καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και τον αλληλοσεβασμό μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και ενδυνάμωσαν το αίσθημα ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον.

Δράση 2

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο. Με αφορμή την ημέρα αυτή ομάδα μαθητριών της Β΄ και Γ΄ τάξης- θεωρώντας ότι οι εντάσεις στο σχολικό περιβάλλον αποτελούν ένα σοβαρό ζήτημα που δυστυχώς μεγαλώνει όλο και πιο πολύ με το πέρασμα των χρόνων-θέλησαν να εκφράσουν τις μορφές εκφοβισμού και να βροντοφωνάξουν «ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ».

Με καθοδηγήτρια-σκηνοθέτη την καθηγήτρια των Μαθηματικών κα Αναγνωστοπούλου Αθανασία και με τη βοήθεια της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών κας Ράμπια Δέσποινας, οι μαθήτριες έδειξαν με τον δικό τους βιωματικό τρόπο τις μορφές εκφοβισμού και κράτησαν στα χέρια τους τα συνθήματα «ΜΗΝ ΤΟ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΣ», «ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΘΥΜΑ» και σχημάτισαν με τα δάχτυλα των χεριών τους το δακτυλικό αποτύπωμα «ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ».

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Γ΄ΤΑΞΗΣ

Βράκα Αναστασία, Βράκα Σοφία, Μπουρνάζου Χαρά, Μητσιμπόνα Νεφέλη, Μπούσι Ιρένα,Μπαταγιάννη Εβελίνα, Κίου Κασσάνδρα, Νικολάου Αντριάννα, Ασπρούδη Ευαγγελία.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ

Βράκα Νικολέτα, Διαμάντη Μυρτώ, Ζτούπη Σπυριδούλα, Καραλή Δέσποινα, Μαυρομμάτη Ραφαέλα, Μπαούση Αθανασία.

Οι μαθητές της Β ΄τάξης που συνεργάστηκαν με την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών είναι : Παπακέμου Φρειδερίκη, Αράπη Φωτεινή, Μπουρνάζου Ηλιάνα, Γκαγκτζά Ιωάννα, Σιάφης, Τσάτσα, Τσιμπούκας, Σαμαράς.

Μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τη δράση και το αντίστοιχο βίντεο

Φιλανθρωπικό Χριστουγεννιάτικο Bazaar

Στις 22 Δεκεμβρίου 2025, ημέρα Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία στην αίθουσα εκδηλώσεων του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων το χριστουγεννιάτικο bazaar, το οποίο διοργανώθηκε από την Εθελοντική Ομάδα του σχολείου, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και το Δεκαπενταμελές συμβούλιο των μαθητών. Στόχος της δράσης ήταν η ενίσχυση του φιλανθρωπικού έργου του Σωματείου «Αγία Βαρβάρα», ενός φορέα που επί δεκαετίες στηρίζει συνανθρώπους μας που βρίσκονται σε ανάγκη.

Η προετοιμασία για το bazaar υπήρξε ιδιαίτερα απαιτητική και πολυήμερη. Η Εθελοντική Ομάδα του σχολείου αφιέρωσε δεκάδες ώρες εκτός διδακτικού ωραρίου, συχνά και τα Σαββατοκύριακα, ώστε να δημιουργηθούν πρωτότυπα και καλαίσθητα χριστουγεννιάτικα καλάθια αγάπης γεμάτα με παραδοσιακά γλυκίσματα. Οι μαθητές εργάστηκαν με ενθουσιασμό, υπευθυνότητα και δημιουργικότητα, αποδεικνύοντας ότι η προσφορά προς τον συνάνθρωπο αποτελεί ηθική αξία που καλλιεργείται μέσα από τη συνεργασία και την ομαδικότητα. Ο κόπος, η επιμονή και ο χρόνος που αφιέρωσαν αντανακλούν την πραγματική ουσία της εθελοντικής δράσης: τη διάθεση για προσφορά χωρίς αντάλλαγμα.

Κατά τη διάρκεια του bazaar, το κλίμα ήταν γιορτινό και ιδιαίτερα συγκινητικό. Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στην παρουσίαση και διάθεση των κατασκευών, νιώθοντας χαρά, υπερηφάνεια και ικανοποίηση βλέποντας τον αγώνα τους να βρίσκει ανταπόκριση. Η μεγάλη προσέλευση γονέων, μαθητών, εκπαιδευτικών και φίλων του σχολείου ανέδειξε τη δύναμη της συλλογικότητας και της αλληλεγγύης, δίνοντας στους μαθητές ισχυρό κίνητρο να συνεχίσουν να υπηρετούν αξίες που προάγουν τον ανθρωπισμό και τη συνεισφορά στο κοινωνικό σύνολο.

Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στην ουσιαστική οικονομική και υλική στήριξη που παρείχε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος συνέδραμε καθοριστικά τόσο στην οργάνωση όσο και στην επιτυχία της εκδήλωσης. Αντίστοιχα, το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο υποστήριξε ενεργά την προώθηση της δράσης, την οργάνωση του χώρου και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αποδεικνύοντας ότι οι μαθητές μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο σε σχολικές φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες.

Αξίζει επίσης να αναφερθεί η θερμή ανταπόκριση των οικογενειών των μαθητών, οι οποίες πρόσφεραν χειροποίητα γλυκίσματα, χαρίζοντας ακόμη πιο εορταστικό χαρακτήρα στην εκδήλωση. Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, κέικ, χριστουγεννιάτικοι κορμοί, τρουφάκια, σοκολατόπιτες, μάφινς και σοκολατάκια συνέθεσαν έναν πλούσιο μπουφέ που προσφέρθηκε για την ενίσχυση του σκοπού. Η συμβολή τους υπήρξε πολύτιμη, τόσο για τη δημιουργία μιας ζεστής, οικογενειακής ατμόσφαιρας, όσο και για την ενίσχυση των οικονομικών εσόδων του bazaar.

Το φιλανθρωπικό Σωματείο «Αγία Βαρβάρα» αποτελεί έναν οργανισμό με σημαντικό κοινωνικό έργο, προσφέροντας στήριξη σε άτομα και οικογένειες που αντιμετωπίζουν δυσκολίες. Η ενίσχυση του έργου αυτού από το σχολείο μας αποτελεί πράξη ανθρωπιάς και κοινωνικής ευθύνης, η οποία διδάσκει στους μαθητές την αξία της αλληλεγγύης και της προσφοράς προς τον συνάνθρωπο.

Κλείνοντας, θερμές ευχαριστίες αξίζουν σε όλους τους μαθητές που εργάστηκαν με μεράκι και αυταπάρνηση, στις οικογένειες που στήριξαν την προσπάθεια με τις προσφορές τους, τα χαλβαδοποιία Γούναρη, στον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων και το Δεκαπενταμελές Μαθητικό Συμβούλιο για την πολύπλευρη στήριξη. Επιπλέον στις υπεύθυνες της Εθελοντικής Ομάδας, κ. Τσουμπέκου Σοφία και Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σούζυ) οι οποίες υπήρξαν η οργανωτική ψυχή της δράσης και φυσικά στη Διευθύντρια του σχολείου, κ. Ηλιάδη Αμαλία, και στον υπο/ντή κ. Ευαγγελακόπουλο Κωνσταντίνο για τη σταθερή συμπαράσταση, την ενθάρρυνση και τη συνολική υποστήριξή τους.

Το χριστουγεννιάτικο bazaar του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων απέδειξε για ακόμη μία φορά ότι όταν η σχολική κοινότητα ενώνεται, μπορεί να δημιουργήσει έργα ουσίας, προσφοράς και αγάπης.

«Μαθητική πένα εργαστηρίου ανάγνωσης και γραφής»

Θέματα: Εντυπώσεις από το Γυμνάσιο, Το ιδανικό σχολείο του μέλλοντος, Πως φαντάζομαι τον εαυτό μου στο μέλλον (επαγγελματικά- προσωπικά-οικογενειακά)

Μαθητικά κείμενα (αφηγήσεις, περιγραφές, εντυπώσεις, σκέψεις, συναισθήματα, σχόλια)

Συντονίστρια-Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων Σχολικό Έτος: 2025-2026

Έκθεση της Παλάτου Βασιλείας, μαθήτριας της Α1 τάξης του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο στη Βιέννη

Το σχολείο μας, το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων, κατόπιν προσκλήσεως από την Ελληνική Εθνική Σχολή Βιέννης και την Association Εuropeenne des Enseignants (AEDE) σε συνεργασία με την Επιστημονική και Οργανωτική Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Μαθητικών Συνεδρίων, συμμετείχε στις εργασίες του 10ου Ευρωπαϊκού Μαθητικού Συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στη Βιέννη, από 24 Νοεμβρίου έως 2 Δεκεμβρίου 2025, με θέμα «Από την Ευρώπη του παρελθόντος στην Ευρώπη του μέλλοντος μας»

Τα Ευρωπαϊκά Μαθητικά Συνέδρια οργανώνονται σε πόλεις της Ευρώπης με ισχυρή ιστορική ελληνική παρουσία. Βασίζονται σε μία εκπαιδευτική ιδέα εξωστρέφειας και συνεργασίας. Στόχος τους είναι η επικοινωνία των μαθητών, η γνωριμία με πολιτιστικά κέντρα της Ευρώπης, η κατανόηση της κουλτούρας άλλων λαών, η απόκτηση μιας κοσμοπολίτικης αντίληψης.

Η ομάδα του 9ου Γυμνασίου, αποτελούμενη από μαθητές της Β’ και Γ’ τάξεως, επέλεξε (μέσα από την ενδεικτική θεματολογία του συνεδρίου) να ασχοληθεί και να παρουσιάσει την εργασία της με θέμα «Η θέση της Ιεράς συμμαχίας στο Ελληνικό Ζήτημα». Οι μαθητές μας, εκπρόσωποι και ενεργά μέλη του σχολείου μας, εργάστηκαν με ομαδικό πνεύμα για τη σύνθεση της εργασίας, παρουσιάζοντας ένα θεατρικό δρώμενο με απόλυτη επιτυχία.

Η προετοιμασία μας για τη συμμετοχή στο συνέδριο υπήρξε απαιτητική και ιδιαίτερα απαιτητική σε πνευματικό και συναισθηματικό επίπεδο. Μελετήσαμε την ιστορική περίοδο με προσοχή, εμβαθύναμε στις πολιτικές και διπλωματικές συνθήκες της εποχής και κατανοήσαμε τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν οι Μεγάλες Δυνάμεις στην έκβαση της Ελληνικής Επανάστασης. Όταν ήρθε η στιγμή να παρουσιάσουμε το θεατρικό μας έργο, η αγωνία ήταν μεγάλη, αλλά ταυτόχρονα υπήρχε και έντονος ενθουσιασμός.

Η παρουσίασή μας υπήρξε συγκλονιστική. Με αυτοπεποίθηση, εκφραστικότητα και σεβασμό στα ιστορικά γεγονότα, αποδώσαμε με θεατρικό τρόπο τη δύσκολη και συχνά αμφιλεγόμενη στάση της Ιερής Συμμαχίας απέναντι στον αγώνα των Ελλήνων για ελευθερία. Το κοινό — μαθητές και εκπαιδευτικοί— παρακολούθησε την παράστασή μας με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και συγκίνηση. Με την ολοκλήρωσή της, δεχθήκαμε θερμότατο και παρατεταμένο χειροκρότημα, γεγονός που μας γέμισε υπερηφάνεια, συγκίνηση και μεγάλη χαρά. Η αναγνώριση της προσπάθειάς μας και η θετική ανταπόκριση του κοινού αποτέλεσαν την κορυφαία στιγμή της εκπαιδευτικής μας μετακίνησης.

Η παρουσίαση της Συνεδριακής εργασίας έγινε στις 28/11/2025, ημέρα Παρασκευή, μέσα στη κατάμεστη αίθουσα του συνεδριακού κέντρου. Μαθητές και μαθήτριες γυμνασίου και λυκείου από όλα τα μέρη της Ελλάδος έκαναν αισθητή την παρουσία τους με τις εξαιρετικές και πρωτότυπες εργασίες τους.Οι μαθητές με τη συμμέτοχη τους στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο ενίσχυσαν με την παρουσία τους τον θεσμό αυτό. Μέσα από τα διαθεματικά, εκπαιδευτικά προγράμματα, οι στόχοι της συμμετοχής σε τέτοιου είδους δράσεις εκπληρώθηκαν πλήρως. Υπήρξε ισχυρή σύνδεση με την πολιτιστική κληρονομιά των δύο χωρών (Ελλάδας και Αυστρίας) και οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν ως ενεργοί και πιο συνειδητοποιημένοι πολίτες, εκείνους τους τόπους που είναι γεμάτοι ιστορία, που γέννησαν τη δυτική σκέψη και τον πολιτισμό. Η ομάδα των μαθητών μπόρεσε να συνεργαστεί, να αλληλεπιδράσει δημιουργικά και να παρουσιάσει εμπεριστατωμένα εργασίες υψηλού επιπέδου.

Το συνέδριο αυτό δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία παρουσίασης, αλλά και ένας χώρος ανταλλαγής ιδεών, πολιτισμών και εμπειριών. Μας έδωσε τη δυνατότητα να αντιληφθούμε τη σημασία της ειρηνικής συνύπαρξης των λαών και της συνεργασίας σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο, ενώ παράλληλα ενίσχυσε την αγάπη μας για την ιστορία, τη θεατρική έκφραση και τον πολιτισμό.

Μετά το συνέδριο, είχαμε την ευκαιρία να περιηγηθούμε στα πιο σημαντικά αξιοθέατα της Βιέννης. Επισκεφθήκαμε το φημισμένο παλάτι Σενμπρούν, την επιβλητική θερινή κατοικία των Αψβούργων, που εντυπωσίασε με τους απέραντους κήπους και τη μεγαλοπρέπειά του. Στη συνέχεια είδαμε το ιστορικό συγκρότημα του Χόφμπουργκ, το πρώην αυτοκρατορικό παλάτι, που σήμερα αποτελεί ένα σημαντικό πολιτισμικό κέντρο.

Θαυμάσαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, που μας εντυπωσίασε με τις συλλογές του, και το μοναδικής αισθητικής Μπελβεντέρε, που φιλοξενεί σπουδαία έργα τέχνης. Περάσαμε έξω από τη μεγαλοπρεπή Όπερα της Βιέννης, σύμβολο της μουσικής παράδοσης της πόλης, και περιηγηθήκαμε στον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό του Αγίου Στεφάνου, ένα αριστούργημα γοτθικής αρχιτεκτονικής.

Η χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα ήταν πανταχού παρούσα. Οι χριστουγεννιάτικες αγορές, ειδικά μπροστά στο εντυπωσιακό Δημαρχείο της Βιέννης, μας ταξίδεψαν σε έναν κόσμο παραμυθένιο. Τα λαμπιόνια, τα στολισμένα δέντρα, οι μυρωδιές από κανέλα και καραμέλα, καθώς και οι χαρούμενες μελωδίες, δημιούργησαν μια εικόνα μαγική και αξέχαστη. Γευτήκαμε ζεστή σοκολάτα, παραδοσιακά μπρέτσελ και άλλα τοπικά εδέσματα, απολαμβάνοντας την κάθε στιγμή σε αυτό το μοναδικό περιβάλλον.

……

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής μας μετακίνησης οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τις ομορφιές του Βελιγραδίου και της Μπρατισλάβας.

Η άφιξή μας στο Βελιγράδι μας γέμισε ενθουσιασμό και ανυπομονησία, καθώς γνωρίζαμε πως θα περιηγηθούμε σε μνημεία που φέρουν τα ίχνη πολλών αιώνων ιστορίας. Περπατήσαμε στη διάσημη οδό Μιχαήλοβα, έναν από τους πιο εμπορικούς και ζωντανούς δρόμους της πόλης, όπου η σύγχρονη ζωή συνυπάρχει αρμονικά με την ιστορική αρχιτεκτονική. Τα κομψά κτίρια, τα καφέ και τα καταστήματα δημιούργησαν σε όλους μας την αίσθηση πως βρισκόμαστε στην καρδιά μιας ευρωπαϊκής μεγαλούπολης που σφύζει από ζωή.

Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την Πλατεία Δημοκρατίας, το κεντρικό σημείο αναφοράς του Βελιγραδίου, όπου δεσπόζει το Εθνικό Θέατρο της Σερβίας. Το εντυπωσιακό νεοκλασικό κτίσμα, με τη μεγαλοπρέπεια και την αρχιτεκτονική του αρτιότητα, μας ενέπνευσε δέος. Εκεί συνειδητοποιήσαμε τη σημασία της θεατρικής τέχνης στη διαμόρφωση της πολιτιστικής ταυτότητας ενός λαού,γεγονός που συνδέεται άμεσα και με τη δική μας συμμετοχή στο ευρωπαϊκό μαθητικό συνέδριο.

Η περιήγησή μας κορυφώθηκε με την επίσκεψη στο επιβλητικό κάστρο Καλεμέγκνταν, το οποίο δεσπόζει σε στρατηγικό σημείο, στη συμβολή των ποταμών Δούναβη και Σάβα. Η θέα από εκεί ήταν μαγευτική. Σταθήκαμε σιωπηλοί κοιτάζοντας τον ορίζοντα και νιώσαμε ένα πλήθος συναισθημάτων: θαυμασμό, συγκίνηση, δέος αλλά και βαθύ σεβασμό για την ιστορία των λαών που πέρασαν από αυτό το σημείο. Το τοπίο αυτό αποτυπώθηκε ανεξίτηλα στη μνήμη και στην καρδιά μας.

Η τελευταία μας στάση ήταν η όμορφη Μπρατισλάβα, πρωτεύουσα της Σλοβακίας. Περιηγηθήκαμε στο ιστορικό της κέντρο, με τα γραφικά σοκάκια, τα πολύχρωμα κτίρια και τα επιβλητικά μνημεία. Το κάστρο της Μπρατισλάβας, που δεσπόζει πάνω από την πόλη, μας πρόσφερε μια υπέροχη θέα στον Δούναβη και στη γύρω περιοχή. Η σύντομη αλλά ουσιαστική αυτή επίσκεψη συμπλήρωσε ιδανικά το πνευματικό και πολιτισμικό μας ταξίδι.

Η αναχώρησή μας από το αεροδρόμιο της Μπρατισλάβας με προορισμό τη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια η επιστροφή μας οδικώς στα Τρίκαλα ήταν γεμάτη ανάμεικτα συναισθήματα. Από τη μία υπήρχε κούραση, από την άλλη όμως επικρατούσε ένα αίσθημα πληρότητας, χαράς και ευγνωμοσύνης για όλα όσα ζήσαμε.

Η εκπαιδευτική αυτή μετακίνηση δεν μας προσέφερε μόνο γνώσεις, αλλά και ανεκτίμητες εμπειρίες ζωής. Μας έφερε πιο κοντά στην ευρωπαϊκή ιστορία, ενίσχυσε τη μεταξύ μας συνεργασία και μας έδειξε πως όταν υπάρχει ομαδικό πνεύμα, αφοσίωση και αγάπη για τη γνώση, μπορούμε να πετύχουμε σπουδαία πράγματα. Το ταξίδι αυτό θα μείνει για πάντα χαραγμένο στην καρδιά και στο μυαλό μας ως ένα φωτεινό παράδειγμα του τι μπορεί να προσφέρει η παιδεία και ο πολιτισμός.

Η συμμετοχή του Γυμνασίου μας σε τέτοιας εμβέλειας συνέδρια αποδεικνύουν έμπρακτα πως τα ελληνικά σχολεία λειτουργούν ως κυψέλες πολιτισμού και διάδοσης των ελληνικών ιδεωδών και της πλούσιας παράδοσης μας. Σημαντικό ρόλο για την συμμετοχή του σχολείου μας στο 10ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο είχε η διευθύντρια κ. Αμαλία Ηλιάδη (Φιλόλογος- Ιστορικός) η οποία βρισκότανε στο πλευρό μας για να μας στηρίξει άοκνα και αδιάλειπτα. Η υλοποίηση και η οργάνωση της εκδρομής πραγματοποιήθηκε από τις καθηγήτριες μας κ. Τσουμπέκου Σοφία (Αγγλικής φιλολογίας) και κ. Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Μαθηματικός), οι οποίες με υπευθυνότητα και αρτιότητα διοργάνωσαν αυτή την εκπαιδευτική μας συμμετοχή και μετακίνηση.

Τους ευχαριστούμε ολόθερμα!!!!!

Οι συμμετέχοντες μαθητές:

Βράκα Σοφία
Καλαμπάκα Μαρία
Ντάφος Βασίλειος
Κατσιάβας Ιωάννης
Τσιάτσιου Κων/να
Κουτσιμπέλας Στέφανος
Καλαντζής Ρωμανός
Σαουλίδη Ευαγγελία
Σαουλίδης Θεόδωρος
Μπουρνάζου Χαρά
Μπαταβάνη Ελένη
Βράκα Νικολέτα
Παπακέμου Φρειδερίκη
Κουτσουρούμπας Αλέξανδρος
Διαμαντή Μυρτώ
Λαζαρίδου Βάσω


Ευχαριστήριες επιστολές γονέων προς το σχολείο

Καλησπέρα σας,
για ακόμη μία χρονιά η οικογένεια μας αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει και επίσημα το σχολείο και τις δύο συνοδούς καθηγήτριες, την κα. Τσουμπέκου και την κα. Αναγνωστοπούλου, της σχολικής εκδρομής που διεξήχθει στη Βιέννη  με σκοπό την συμμετοχή του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων στο φετινό Πανευρωπαϊκό μαθητικό Συνέδριο.
Οι θερμές ευχαριστίες μας είναι απόρροια του επαγγελματισμού και της συνολικής στάσης των δύο εκπαιδευτικών-συνοδών της εκδρομής. Συγχαρητήρια για την διάθεση αλλά και την ικανότητα σε κάθε επίπεδο διοργάνωσης και διεξαγωγής ενός απαιτητικού ταξιδιού και μίας επίσης σημαντικής παρουσίας του σχολείου στο Πανευρωπαϊκό συνέδριο.
Με εκτίμηση,
Τριανταφύλλου Ελένη ( Γονέας και Κηδεμόνας μαθήτριας Χαράς Μπουρνάζου- Γ1).

Όσο υπάρχουν εκπαιδευτικοί σαν εσάς, υπάρχει μεγάλη ελπίδα!  Τα λόγια είναι μικρά να περιγράψουμε την ευγνωμοσύνη για αυτά που έζησαν τα παιδιά μας μαζί σας!  Τους ανοίξατε τα μάτια σε έναν κόσμο που δεν ήξεραν ότι υπάρχει, τους ανοίξατε νέους ορίζοντες, σκέψεις και όνειρα, διευρύνατε το πνεύμα τους!  Συνεχίστε το υπέροχο έργο σας, τις υπέροχες δράσεις και ταξίδια! Εμείς θα στηρίζουμε όσο μπορούμε κ θα ταξιδεύουμε νοητά μαζί σας!  Καλές γιορτές ΥΠΕΡΟΧΕΣ Κυρίες μου!
Παρασκευή Παλάτου (Γονέας της μαθήτριας Λαζαρίδου Βασιλικής)

Ευχαριστούμε από καρδιάς τις κυρίες που συνόδευσαν τα παιδιά μας στην όμορφη αυτή εκδρομή!!! Ελπίζω να μη σας κούρασαν ιδιαίτερα….αυτά πάντως επέστρεψαν ενθουσιασμένα και χωρίς να τους πτοεί η κούραση….το δύσκολο τώρα είναι να επανέλθουν στην καθημερινότητα!!!! χαλάλι τους πάντως!!!…και πάλι σας ευχαριστούμε για όλα!!!!!!!!! να είστε καλά να συνοδεύσετε και τις επόμενες τάξεις….
Ελένη Σακαλιά (Γονέας των μαθητών Ευαγγελίας κ Θοδωρή Σαουλίδη)

Συμμετοχή της μαθήτριας Κίου Κασσάνδρας σε διαγωνισμό για το μπλουζάκι της ΕΗΓ

Η μαθήτρια της Γ’ τάξης, Κίου Κασσάνδρα, συμμετέχει στον διαγωνισμό για το μπλουζάκι της Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών. Της ευχόμαστε καλή επιτυχία!

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βαλκανιώτη Αθανασία (Γερμανικής Γλώσσας)