Παρουσίαση Πολιτιστικών – Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων, Εργαστηρίου Δεξιοτήτων της Α΄ τάξης και Δημιουργικών Συνθετικών Εργασιών των μαθητών του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων – Απονομή δώρων από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων

Την Τρίτη 26-5-2026 πραγματοποιήθηκε στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων μια ξεχωριστή εκδήλωση με έντονο δημιουργικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα, κατά τη διάρκεια της οποίας παρουσιάστηκαν τα Πολιτιστικά και Περιβαλλοντικά Προγράμματα που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά, το Εργαστήριο Δεξιοτήτων της Α΄ τάξης, καθώς και ποικίλες εργασίες μαθητών από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια όμορφη ευκαιρία για μαθητές και εκπαιδευτικούς να παρουσιάσουν το έργο, τις εμπειρίες και τις δράσεις που αναπτύχθηκαν μέσα στη σχολική κοινότητα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Μέσα από παρουσιάσεις PowerPoint, φωτογραφικό υλικό, χειροποίητες δημιουργίες και άλλες εργασίες, αναδείχθηκαν η φαντασία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η ενεργή συμμετοχή των μαθητών στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες και στα προγράμματα του σχολείου. Παράλληλα, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες που συνέβαλαν στην καλλιέργεια γνώσεων, δεξιοτήτων και αξιών στους μαθητές μας.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε μέσα σε ιδιαίτερα ζεστό και συγκινητικό κλίμα με την απονομή αναμνηστικών δώρων στους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης, σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση της φοίτησής τους στο σχολείο μας. Η ημέρα έκλεισε ευχάριστα με την προσφορά εδεσμάτων και ροφημάτων σε όλους τους μαθητές, δημιουργώντας στιγμές χαράς, συγκίνησης και όμορφων αναμνήσεων για όλους τους παρευρισκόμενους. Τα γαλατάκια προσφέρθηκαν ευγενικά από την Τρίκκη, ενώ τα μπισκότα ήταν χορηγία της Proteas Bars της Trimas Food.

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων εκφράζουν τα θερμά τους συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα στα παραπάνω προγράμματα και δράσεις, ευχόμενοι να συνεχίσουν πάντα με το ίδιο ενδιαφέρον, έμπνευση και διάθεση για δημιουργία.

Μπορείτε να επισκεφθείτε τα σχετικά άρθρα παρακάτω:

Εργασίες στο μάθημα της Φυσικής: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18128

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α΄ τάξης: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18141

Εργαστήριο Δεξιοτήτων Α΄ τάξης και Περιβαλλοντικά Προγράμματα: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18194

Πολιτιστικά Προγράμματα Β΄ και Γ΄ τάξης: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18215

Εργασίες στο μάθημα των Γερμανικών: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18266

Περιβαλλοντικά Προγράμματα Α΄ τάξης: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18345

Εργασίες στο μάθημα της Οδύσσειας: https://9gym-trikal.tri.sch.gr/?p=18369

Επίσκεψη του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Τρικάλων

Μια ημέρα γεμάτη χαμόγελα, δημιουργία και μηνύματα συμπερίληψης

Μια ξεχωριστή εμπειρία συνεργασίας, αλληλεπίδρασης και δημιουργικής συνύπαρξης είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθητές του 9ου Γυμνάσιου Τρικάλων την Τετάρτη 20 Μαΐου συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς του τμήματος ένταξης, κα Αριάδνη Διαμαντή ΠΕ02.05 και την κα Σταυρούλα Σπαθή ΠΕ03.05, κατά την επίσκεψή τους στο Ε.Ε.Ε.ΕΚ Τρικάλων, στο πλαίσιο δράσεων που προάγουν τη συμπερίληψη, την αποδοχή και τη βιωματική μάθηση.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μέσα σε ιδιαίτερα θερμό και φιλικό κλίμα, με τους μαθητές των δύο σχολικών μονάδων να συμμετέχουν σε κοινές δραστηριότητες που ενίσχυσαν την επικοινωνία, τη συνεργασία και την ανάπτυξη ουσιαστικών δεσμών.

Στο πρώτο μέρος της δράσης, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και συμμετείχαν στο παιχνίδι Μπότσε (Bocce), επίσημο Παραολυμπιακό Άθλημα. Μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού, τα παιδιά βίωσαν τη χαρά της συμμετοχής, της ομαδικής προσπάθειας και της ευγενούς άμιλλας, αποδεικνύοντας πως ο αθλητισμός αποτελεί γέφυρα επικοινωνίας και ισότητας.

Στη συνέχεια ακολούθησε μια ιδιαίτερα δημιουργική δραστηριότητα, κατά την οποία οι μαθητές ζωγράφισαν γλαστράκια με έντονα χρώματα, φαντασία και προσωπική έμπνευση. Αμέσως μετά φύτεψαν σε αυτά διάφορα φυτά, δημιουργώντας μικρές πράσινες συνθέσεις, σύμβολα φροντίδας και ανάπτυξης. Τα γλαστράκια αυτά αποτέλεσαν ένα όμορφο αναμνηστικό της ημέρας, το οποίο οι μαθητές πήραν μαζί τους κατά την αποχώρησή τους.

Η δράση ολοκληρώθηκε αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, επιβεβαιώνοντας τη σημασία τέτοιων πρωτοβουλιών που καλλιεργούν την ενσυναίσθηση, τον αλληλοσεβασμό και την κοινωνική ευαισθησία.

Οι εκπαιδευτικοί του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες προς τον Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.ΕΚ Τρικάλων για τη ζεστή φιλοξενία, την άψογη συνεργασία και την εγκάρδια υποδοχή που επιφύλαξαν στους μαθητές, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία μιας τόσο όμορφης και ουσιαστικής εμπειρίας.

Μια απλή επίσκεψη μετατράπηκε σε μια πολύτιμη εμπειρία ζωής, γεμάτη χρώματα, χαμόγελα και μηνύματα συμπερίληψης.

«Το 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων στο Μουσείο Δημήτρη & Λέγκως Κατσικογιάννη» Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Την Δευτέρα, 18 Μαΐου 2026 κάναμε την γνωριμία μας ως 9 ο Γυμνάσιο
Τρικάλων, με το Μουσείο-Πινακοθήκη Δημήτρη & Λέγκως
Κατσικογιάννη στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας και του
εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας Μουσείων, αρχαιολογικών χώρων
και πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι υπεύθυνες καθηγήτριες της δράσης
Ηλιάδη Αμαλία, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων
και Διαμαντή Αριάδνη, φιλόλογος ειδικής αγωγής επέλεξαν το Μουσείο
Δημήτρη και Λέγκως Κατσικογιάννη για την διεύρυνση των
πολιτισμικών και πνευματικών οριζόντων των μαθητών/τριών τους της
Β’ Τάξης γιατί το έργο του Κατσικογιάννη ανθρωπιστικό και πάντα
επίκαιρο, παρουσιάζει ολόκληρη την πολεμική, ειρηνική και
επαναστατική ζωή των λαών που αγωνίζονται για τα ανθρώπινα ιδανικά
της ελευθερίας και της δημοκρατίας.


Η καταπληκτική ξενάγηση της κ. Μαρίας Τσιούτσια, αναπληρώτριας
προϊσταμένης του τμήματος πολιτισμού του Δήμου Τρικκαίων, με
μέθοδο μουσειοπαιδαγωγικών αξιών, επικοινωνιακό-διαδραστικό
τρόπο και ουσιαστικό περιεχόμενο, ώθησε τους μαθητές/τριες σε
δημιουργική συμμετοχή που πραγματικά «έπιασε τόπο». Την
ευχαριστούμε θερμά που με επιστημονική προετοιμασία και
παιδαγωγική ελκυστικότητα κράτησε το μαθητικό μας κοινό σε
πνευματική και ψυχική εγρήγορση αποκομίζοντας τα μέγιστα εικαστικά
και εκπαιδευτικά οφέλη από μια τέτοια υψηλού επιπέδου μορφωτική
εμπειρία!
Το Μουσείο Κατσικογιάννη ιδρύθηκε το 1994 από το Δήμο Τρικκαίων.
Στεγάζεται στο ειδικά διαμορφωμένο κτήριο επί της οδού Τρικάλων –
Πύλης (πρώην ψυγεία ΑΓΡΕΞ) και ανήκει στο Τμήμα Πολιτισμού του
Δήμου Τρικκαίων. Η εκπληκτικά πλούσια συλλογή του αριθμεί 1236
έργα ζωγραφικής και 114 γλυπτά, καθώς και σχέδια πρώτης έμπνευσης.
Αποτελούν δωρεά των κληρονόμων του έργου του Δ. Κατσικογιάννη οι
οποίοι με αυτό τον τρόπο ικανοποίησαν μια διακαή επιθυμία του
καλλιτέχνη.

Ο Κατσικογιάννης αντλεί τα θέματά του από τα προσωπικά του
βιώματα και εκφράζεται με ένταση για την κοινωνική τραγικότητα της
εποχής του. Τα έργα του Κατσικογιάννη εμπνευσμένα μέσα από την
κοσμοθεωρία του δημιουργού τους, ξεδιπλώνουν τη μεγαλειότητα, τον
δυναμισμό και τη διαχρονικότητα που χαρακτηρίζει ένα έργο τέχνης. Ο
ίδιος έλεγε «Το έργο μου δεν είναι χρήμα αλλά μόχθος και θυσία., Δεν
σκοπεύω να κρεμάσω εκατομμύρια δραχμές στο Μουσείο αλλά
μαρτυρίες της βασανισμένης αγωνιστικής ζωής του λαού μας» και ότι
«το έργο μου είναι εμπνευσμένο από το Λαό και μόνο σε αυτόν
ανήκει».

Ο Κατσικογιάννης συνήθιζε να κατατάσσει τα έργα του σε θεματικές
“οικογένειες”, όπως είναι η Κατοχή, η Αντίσταση, ο Εμφύλιος, οι
Εξορίες, οι Φυλακές, η Χούντα, το Πολυτεχνείο, ο Πόλεμος και η Ειρήνη,
ο Καπιταλισμός, η Γυναίκα, η Μαχόμενη Αγροτιά, η Μάνα, αλλά και
πολλές άλλες. Η εικονογραφία του, που εμπνέεται από τη δράση και
την ιστορία του εγχώριου κομμουνιστικού κινήματος, η επίμονη
ενασχόλησή του με την ανθρώπινη μορφή και ειδικότερα με τις
“μαρτυρικές” μορφές των αγωνιστών της σύγχρονης ελληνικής
ιστορίας, αποτελεί την ουσία της τέχνης του. Το έργο του παίρνει θέση
μάχης απέναντι στα γεγονότα της εποχής του, στοχεύει στην ανάδειξη
της ταξικής πάλης και την αναγκαιότητά της, απαιτεί το έργο τέχνης να
μη στέκεται μόνο στην κοινωνική κατακραυγή ενάντια στην κοινωνική
καταπίεση, αλλά να υποδεικνύει ότι ο κόσμος πρέπει να αλλάξει.
Πιστός στο καθήκον του καλλιτέχνη έλεγε πως «ο καλλιτέχνης είναι
δύσκολο να σωπαίνει, πρέπει να μιλάει με τη σιωπούσα ομιλία του για
τα κοινωνικά γεγονότα της εποχής του και να μην είναι ξεκομμένος απ’
αυτά». Ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα της εποχής του, στο κάλεσμα
των μελλοντικών γενεών να τους μιλήσει για τον ιστορικό ρόλο της
Τέχνης, μνημείωσε με τον χρωστήρα του την κοινωνική τραγικότητα της
εποχής του όπως ο ίδιος την βίωσε. Το έργο του, σημαντική
παρακαταθήκη για την πόλη μας, αποτελεί μοναδικό μνημείο
μεταπολεμικής καλλιτεχνικής έκφρασης, τόσο στον Ελλαδικό, όσο και
στον Βαλκανικό χώρο.

Συμμετοχή μαθητών Α2 του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων στο Φεστιβάλ Γερμανικής Γλώσσας – Σύνδεση με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Την Παρασκευή 08-05-2026, μαθητές και μαθήτριες του τμήματος Α2 του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων συμμετείχαν με ενθουσιασμό στο Φεστιβάλ Γερμανικής Γλώσσας με θέμα «Τα Παραμύθια», το οποίο πραγματοποιήθηκε στον πανέμορφο χώρο του Μύλου του Ματσόπουλου.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη γερμανική γλώσσα και τον πολιτισμό μέσα από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες εμπνευσμένες από τον μαγικό κόσμο των παραμυθιών. Η συμμετοχή τους στο φεστιβάλ αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία μάθησης, συνεργασίας και έκφρασης, ενισχύοντας το ενδιαφέρον τους για τη γερμανική γλώσσα.

Η συμμετοχή των μαθητών συνδέθηκε, πέρα από τις υπόλοιπες δράσεις του φεστιβάλ, και με τη δημιουργική συγγραφή και εικονογράφηση σύντομων παραμυθιών στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, με θεματικό άξονα την ανακύκλωση και την προστασία του περιβάλλοντος. Οι μαθητές του Α2 έγραψαν τα δικά τους πρωτότυπα παραμύθια και, στη συνέχεια, τα μετέφρασαν στη γερμανική γλώσσα, συνδυάζοντας με δημιουργικό τρόπο τη γλωσσική μάθηση με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. Μπορείτε να διαβάσετε τις ιστορίες πατώντας ΕΔΩ.

Εικονογράφηση από τις μαθήτριες Τσεκίνι Άννα και Τατάρη Ευαγγελία:

Υπεύθυνη του εργαστηρίου δεξιοτήτων, της δράσης και συνοδός των μαθητών ήταν η καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας του σχολείου μας, κα Βαλκανιώτη Αθανασία, η οποία στήριξε και καθοδήγησε με συνέπεια και ενθουσιασμό τη συμμετοχή των παιδιών.

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους εκπαιδευτικούς Γερμανικής Γλώσσας των Τρικάλων για την άψογη διοργάνωση και τη συμμετοχή τους στη δράση, η οποία ανέδειξε τη σημασία της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης και της δημιουργικής συνεργασίας μεταξύ σχολείων και εκπαιδευτικών.

Ευχόμαστε ανάλογες δράσεις να συνεχιστούν και στο μέλλον, προσφέροντας στους μαθητές πολύτιμες εμπειρίες γνώσης και πολιτισμού.

Παρουσία του τμήματος Α3 του σχολείου μας στη 16η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα

Τη Δευτέρα 27 Απριλίου το τμήμα Α3 του σχολείου μας παρευρέθηκε στη 16η Διεθνή Μαθηματική Εβδομάδα με θεματικό άξονα ΄΄Τα Μαθηματικά στην  Έρευνα, στην Τεχνολογία και στον Πολιτισμό΄΄, που έλαβε χώρα στην πόλη μας στην Πινακοθήκη ΄΄Θ.Μάρκελλου-Μ.Καταφυγιώτη΄΄.

Οι μαθητές μας, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες κ. Παπαϊωάννου Ευαγγελία (ΠΕ03-Μαθηματικός) και Σπαθή Σταυρούλα (ΠΕ03.05-Μαθηματικός ειδικής αγωγής), παρακολούθησαν με αμείωτο ενδιαφέρον τις ομιλίες και τις παρουσιάσεις εκπαιδευτικών και μαθητών από σχολικές μονάδες της Θεσσαλίας. Έτσι οι μαθητές μας ενίσχυσαν τη μαθηματική τους σκέψη και την εκπαιδευτική συνεργασία. Επίσης κατανόησαν τον πολυδιάστατο ρόλο των Μαθηματικών στη σύγχρονη κοινωνία και γενικά στη ζωή μας.

“9ο Γυμνάσιο Τρικάλων: Παρελθόν και Παρόν”

Βασικά Χαρακτηριστικά και Δράσεις- Δραστηριότητες

Συμμετοχή στο Σχολικό Δίκτυο: «Σχολικά κτήρια σε Διάλογο: όταν τα σχολεία γίνονται μνήμη»

Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Μπορείτε να διαβάσετε την εργασία πατώντας ΕΔΩ

Δράση: “Σπάσε τον κύκλο της Σιωπής”

12 και 19 Μαρτίου 2026, το 9ο γυμνάσιο Τρικάλων υλοποίησε μια εξαιρετική δράση με τίτλο “Σπάσε τον κύκλο της Σιωπής”. Η πρωτοβουλία αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου) σύμφωνα με εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α, σε συνεργασία με την ΕΔΥ του σχολείου, την Κοινωνική Λειτουργό κα Παναγιώτα Κούρτη και την Ψυχολόγο κα Κουκουσούλη Ειρήνη.

Με σύνθημα “Σπάσε τον κύκλο της σιωπής”, η σχολική κοινότητα ενώθηκε με κοινό στόχο την ενημέρωση, την υποστήριξη και τις μεθόδους παρέμβασης του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Στο πρώτο μέρος της δράσης, η ΕΔΥ του σχολείου, ενημέρωσαν τους μαθητές/τριες της Β και Α Γυμνασίου για τις διάφορες μορφές του σχολικού εκφοβισμού με διαδραστικό τρόπο, προβάλοντας βίντεο και κάνοντας ανοιχτό διάλογο εκφράζοντας τις σκέψεις των παιδιών. Μέσα από συζητήσεις και την προβολή βίντεο, οι μαθητές κατανόησαν την έννοια του σχολικού εκφοβισμού και το πώς πρέπει να αντιμετωπίζουν τις διάφορες μορφές του φαινομένου.

Στο δεύτερο μέρος, οι κυρίες Κούρτη και Κουκουσούλη καθοδήγησαν με μαεστρία τα παιδιά σε βιωματική δραστηριότητα για να μπουν στη θέση του θύματος, του θύτη, των παρατηρητών, των γονέων και των καθηγητών, ομάδες τις οποίες εργάστηκαν μέσα από παιχνίδια ρόλων. Η δράση αυτή ενίσχυσε τον σεβασμό, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση και ενθάρρυνε την καταπολέμηση στερεοτύπων εντός της σχολικής κοινότητας.

Συνολικά οι δραστηριότητες επιλέχθηκαν με σκοπό οι μαθητές/τριες του σχολείου: • Να προσεγγίσουν βιωματικά το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, • Να προβληματιστούν, • Να συζητήσουν για τις δυσκολίες που βίωσαν μπαίνοντας στη θέση του άλλου μέσα από τις έξι ομάδες και αποτύπωσαν τις σκέψεις τους στο ημερολόγιο τους και • Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ευαισθησία προς τα άτομα που βιώνουν τον σχολικό εκφοβισμό! Η συγκεκριμένη δράση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη δημιουργία ενός κόσμου που οφείλει να μιλάει και να σπάει τον κύκλο της σιωπής.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ όλους τους μαθητές /τριες για την άριστη συνεργασία τους!

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν θερμά τις κυρίες Κούρτη και Κουκουσούλη για την εξαιρετική δράση!

Συμμετοχή του 9ου και 3ου Γυμνασίου Τρικάλων στον Ημιμαραθώνιο “Θ. Σταμόπουλος”

Μαθητές και μαθήτριες του 3ου και 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για 4η συνεχή χρονιά θα σταθούν στην εκκίνηση των 5 χλμ. την Κυριακή 15 Μαρτίου,  στο πλαίσιο της 17ης διοργάνωσης του Ημιμαραθωνίου «Θ. Σταμόπουλος», υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Τριμίντζιου Αναστασίας, ενώ παράλληλα συμμετέχει η εθελοντική ομάδα του 9ου Γυμνασίου υπό την καθοδήγηση των καθηγητών  Βαλκανιώτη Αθανασίας, Αναγνωστοπούλου Αθανασίας και Ρίζου Σωτήρη.

 Η συμμετοχή των παιδιών στη φετινή διοργάνωση έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, ενώ είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι η πλειοψηφία των συμμετεχόντων είναι μαθητές και μαθήτριες της Α Γυμνασίου.

Σε μια εποχή όπου η πρόοδος της τεχνολογίας καλπάζει με γοργούς ρυθμούς και από σύμμαχος και αρωγός στην καθημερινότητα των παιδιών, μπορεί να καταστεί τροχοπέδη για τη σωστή ψυχοσωματική τους ανάπτυξη, η ολοένα αυξανόμενη  συμμετοχή τους  σε δράσεις αθλητικού περιεχομένου, είναι ένα ενθαρρυντικό στοιχείο που αποδεικνύει πως η νέα γενιά μπορεί να καταφέρει πολλά, διαθέτοντας δύναμη, ζήλο και θέληση.

Ευχόμαστε σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετέχουν, όπως και στους συνοδούς καθηγητές καλή επιτυχία!

Δράσεις του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων για την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Βίας στο σχολείο

Δράση 1

Την Πέμπτη και την Παρασκευή 5 και 6 Μαρτίου υλοποιήθηκαν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των μαθητών σε θέματα σχολικού εκφοβισμού από τις κυρίες Καμπλιώνη Αρετή Πε02 και Διαμαντή Αριάδνη Πε02-ειδικής αγωγής.
Συγκεκριμένα, προβλήθηκαν ενημερωτικές παρουσιάσεις και οι ταινίες μικρού μήκους «Οι σκέψεις της Νεφέλης» και «Το παιδί με την κόκκινη γραμμή», σχεδόν σε όλα τα τμήματα του σχολείου μας. Τις προβολές ακολούθησε γόνιμος διάλογος, με τους μαθητές να διατυπώνουν τις προσωπικές τους απόψεις, για όλες τις πτυχές του φαινομένου, με έμφαση στις ψυχοκοινωνικές συνέπειες της θυματοποίησης (άρνηση για το σχολείο, φόβος για ανάπτυξη σχέσεων, μαθησιακά προβλήματα, συμπτώματα κατάθλιψης κ.α).

«Οι σκέψεις της Νεφέλης» μια παραγωγή του οργανισμού το «Χαμόγελο του παιδιού» παρουσιάζει τη σκληρή πραγματικότητα του σχολικού εκφοβισμού και τις επιπτώσεις του στην ψυχολογία μιας έφηβης. Μέσα από τη διαδρομή της Νεφέλης από το σκοτάδι στο φως, οι μαθητές διαπίστωσαν τα συναισθήματα του φόβου, της ντροπής, της ενοχής, της απελπισίας, που αναπτύσσονται στο παιδί που υφίσταται την κακοποιητική συμπεριφορά καθώς και τη δραματική αλλαγή των συνήθειών του και ενδυνάμωσαν την ενσυναίσθησή τους.

«Το παιδί με την κόκκινη γραμμή», μία συμβολική και δυνατή ιστορία, καταφέρνει να περάσει μηνύματα κατά της βίας και υπέρ της φιλίας , της αλληλεγγύης και της προώθησης της αποδοχής. Η κόκκινη γραμμή λειτουργεί ως μεταφορά για το σημάδι/ απομόνωση που φέρει ένα παιδί- θύμα εκφοβισμού.

Επίσης μαθητές του Α3 τμήματος έστειλαν το δικό τους μήνυμα κατά της σιωπής και της ανοχής στη βία μέσω βίντεο που δημιούργησαν και ανήρτησαν στη σελίδα του σχολείου στο τικ τικ.

Οι δράσεις μας, μέσω της βιωματικής προσέγγισης του θέματος, συνέβαλαν στην ενίσχυση της ενημέρωσης και της πρόληψης της ενδοσχολικής βίας, προάγοντας ένα σχολείο χωρίς φόβο και αποκλεισμούς. Παράλληλα καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση και τον αλληλοσεβασμό μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας και ενδυνάμωσαν το αίσθημα ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον.

Δράση 2

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της βίας στο σχολείο. Με αφορμή την ημέρα αυτή ομάδα μαθητριών της Β΄ και Γ΄ τάξης- θεωρώντας ότι οι εντάσεις στο σχολικό περιβάλλον αποτελούν ένα σοβαρό ζήτημα που δυστυχώς μεγαλώνει όλο και πιο πολύ με το πέρασμα των χρόνων-θέλησαν να εκφράσουν τις μορφές εκφοβισμού και να βροντοφωνάξουν «ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ».

Με καθοδηγήτρια-σκηνοθέτη την καθηγήτρια των Μαθηματικών κα Αναγνωστοπούλου Αθανασία και με τη βοήθεια της καθηγήτριας των Καλλιτεχνικών κας Ράμπια Δέσποινας, οι μαθήτριες έδειξαν με τον δικό τους βιωματικό τρόπο τις μορφές εκφοβισμού και κράτησαν στα χέρια τους τα συνθήματα «ΜΗΝ ΤΟ ΠΡΟΣΠΕΡΝΑΣ», «ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΟ ΘΥΜΑ» και σχημάτισαν με τα δάχτυλα των χεριών τους το δακτυλικό αποτύπωμα «ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΘΥΜΑΤΑ».

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Γ΄ΤΑΞΗΣ

Βράκα Αναστασία, Βράκα Σοφία, Μπουρνάζου Χαρά, Μητσιμπόνα Νεφέλη, Μπούσι Ιρένα,Μπαταγιάννη Εβελίνα, Κίου Κασσάνδρα, Νικολάου Αντριάννα, Ασπρούδη Ευαγγελία.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΣΕΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ Β΄ ΤΑΞΗΣ

Βράκα Νικολέτα, Διαμάντη Μυρτώ, Ζτούπη Σπυριδούλα, Καραλή Δέσποινα, Μαυρομμάτη Ραφαέλα, Μπαούση Αθανασία.

Οι μαθητές της Β ΄τάξης που συνεργάστηκαν με την καθηγήτρια των καλλιτεχνικών είναι : Παπακέμου Φρειδερίκη, Αράπη Φωτεινή, Μπουρνάζου Ηλιάνα, Γκαγκτζά Ιωάννα, Σιάφης, Τσάτσα, Τσιμπούκας, Σαμαράς.

Μπορείτε να δείτε φωτογραφίες από τη δράση και το αντίστοιχο βίντεο

«Διαφορετικότητα και Συμπερίληψη»: Μια Ουσιαστική Παρέμβαση στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων 

Τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στο 9ο Γυμνάσιο Τρικάλων μια ιδιαίτερα σημαντική βιωματική δράση με τίτλο «Διαφορετικότητα και Συμπερίληψη», σε συνεργασία με την Κινητή Μονάδα Παιδιών και Εφήβων Ν. Τρικάλων «Συνειρμός». 

Η δράση υλοποιήθηκε με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών του Τμήματος Ένταξης, κ. Διαμαντή Αριάδνη ΠΕ02 και κ. Σπαθή Σταυρούλα ΠΕ03, στα δύο τμήματα της Β΄ Γυμνασίου και είχε ως βασικό στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών γύρω από ζητήματα διαφορετικότητας, αποδοχής και σεβασμού. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες, οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν να αναγνωρίσουν τόσο τα χαρακτηριστικά που τους διαφοροποιούν όσο και εκείνα που τους ενώνουν, ενισχύοντας την αυτογνωσία και καλλιεργώντας στάσεις ανοιχτότητας, αποδοχής και ουσιαστικού σεβασμού απέναντι σε κάθε μορφή διαφορετικότητας. 

Παράλληλα, αναδείχθηκαν τα συναισθήματα και οι συνέπειες που προκύπτουν από εκφοβιστικές συμπεριφορές και φαινόμενα περιθωριοποίησης, δίνοντας έμφαση στην κατανόηση των επιπτώσεών τους στη σχολική κοινότητα. Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στην ενδυνάμωση δεξιοτήτων που συμβάλλουν στην ανάπτυξη της ενσυναίσθησης και στην αποτελεσματική διαχείριση αντίστοιχων περιστατικών στο σχολικό περιβάλλον. 

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου, κ. Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων ευχαριστούν θερμά το προσωπικό της Κινητής Μονάδας Παιδιών και Εφήβων «Συνειρμός», καθώς η συνεργασία μαζί τους υπήρξε ιδιαίτερα ουσιαστική, προσφέροντας στους μαθητές και στις μαθήτριες ένα ασφαλές πλαίσιο έκφρασης, προβληματισμού και γόνιμου διαλόγου. Τέτοιες πρωτοβουλίες συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση ενός συμπεριληπτικού σχολείου που προάγει τον σεβασμό, την ισότητα και τη συνεργασία.