Οι μικροί Chefs του Σχολείου μας

Στα πλαίσια των εγκεκριμένων από τη ΔΔΕ Τρικάλων συνεργαζόμενων πολιτιστικών προγραμμάτων: Ταξιδεύοντας στις πιο όμορφες ελληνικές γωνιές  και Εξερευνώντας τα ελληνικά νησιά, με συντονίστριες την κα Τόγια Ευαγγελία (Φιλόλογο) και την κα Βαλκανιώτη Αθανασία (Γερμανικής Γλώσσας) και συνεργάτες εκπαιδευτικούς τον κο Ρίζο Σωτήριο (Φιλόλογο) και την κα Ηλιάδη Αμαλία (Φιλόλογο – Ιστορικό, Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων), μαθητές και μαθήτριες που συμμετέχουν στα προγράμματα μας κατέπληξαν με τις μαγειρικές τους ικανότητες (καθώς και η κα Τόγια), αφού μας κέρασαν εδέσματα από πολλά μέρη της Ελλάδας!

Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά διασκέδασαν, ενίσχυσαν το ομαδικό πνεύμα μέσα από τις ομάδες συνεργασίας, ανέπτυξαν δεξιότητες σε διάφορους τομείς, όπως η μαγειρική, η παρουσίαση των έργων τους με μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη σε κοινό, η δημοσιογραφία και φυσικά η γευσιγνωσία. Μαθητές και εκπαιδευτικοί απολαύσαμε κέικ και κουλουράκια από Νησιά, Πελοπόννησο και Κρήτη, και αλμυρές κρέπες, που προέρχονται μεν από τη γαλλική κουζίνα, αλλά τις βρίσκει κανείς πλέον σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Σε όλα πήραν ΑΡΙΣΤΑ!!! Έπεται συνέχεια ….

«Εξερευνώντας το δίδυμο οθωμανικό λουτρό και το Κουρσούμ Τζαμί, μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς» της Αμαλίας Ηλιάδη

Αρχαιολογική παιδεία,  μύηση  στις αξίες και τα πνευματικά αγαθά της ιστορίας, αρχιτεκτονική  εμπειρία υψηλής ποιότητας υπήρξε  για το τμήμα Β3 του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, η εξερεύνηση και ξενάγηση στο  δίδυμο οθωμανικό λουτρό στις παλιές φυλακές  Τρικάλων, την Πέμπτη, 21-03- 2024, όπως και στα παρακείμενα οθωμανικά μνημεία Κουρσούμ Τζαμί και το Μαυσωλείο του Οσμάν Σαχ.

Στη νότια είσοδο της πόλης των Τρικάλων βρίσκεται το δίδυμο οθωμανικό λουτρό του 16ου αιώνα το οποίο πλέον είναι επισκέψιμο δημιουργώντας μια νέα τουριστική δυναμική στην περιοχή. Βρίσκεται σε κομβικό σημείο της οδού Αθηνών – Καρδίτσας – Τρικάλων, στις όχθες του Ληθαίου ποταμού, κοντά στο επιβλητικό οθωμανικό τέμενος του Οσμάν Σαχ και πλάι στο ναό του Αγ. Κωνσταντίνου (19ος αι.). Τα διπλά ή δίδυμα λουτρά ήταν κατασκευασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να τα επισκέπτονται ταυτόχρονα άνδρες και γυναίκες. Το κτίριο στα Τρίκαλα είχε δύο κύριες εισόδους, μια στα νότια για το ανδρικό λουτρό, και μια στα βόρεια για το γυναικείο. Πρόκειται για ένα σημείο αναφοράς για την πόλη των Τρικάλων, επισκέψιμο για τα σχολεία και το ευρύ κοινό.

Φτάνοντας σήμερα στην προστασία και ανάδειξη του δίδυμου οθωμανικού λουτρού στο κτίριο των παλαιών φυλακών Τρικάλων, πρέπει να αναλογιστούμε πως, στο παρελθόν,  η μορφή και η ακριβής θέση του λουτρού δεν ήταν  γνωστές, καθώς από το 1893 και μετά το κτίριο υπέστη πολλές επεμβάσεις, προκειμένου να στεγάσει το κεντρικό κτίριο των φυλακών Τρικάλων, οι οποίες λειτούργησαν εκεί ως το 2006.Οι  διερευνητικές εργασίες, οι οποίες οδήγησαν στην ταύτιση του ισογείου τμήματος των παλαιών φυλακών με το δίδυμο οθωμανικό λουτρό, που αποτυπώνεται σε παλαιό τοπογραφικό διάγραμμα της πόλης απέδειξαν πως η  αρχική στέγαση των λουτρών με θόλους καταστράφηκε σε άγνωστη χρονική στιγμή, κατά τη μετατροπή του κτιρίου σε φυλακή και σίγουρα πολύ πριν την ανακατασκευή του ορόφου από οπλισμένο σκυρόδεμα στη δεκαετία του 1950.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο πατώντας ΕΔΩ

Η «Ανεστραμμένη τάξη» ως μοντέλο μεικτής μάθησης, Αμαλία Κ. Ηλιάδη, φιλόλογος-ιστορικός, Δ/ντρια 9ου Γυμνασίου Τρικάλων

Η «Ανεστραμμένη τάξη» είναι ένα μοντέλο μεικτής μάθησης, στο
οποίο οι μαθητές μαθαίνουν παρακολουθώντας και μελετώντας
στο σπίτι ποικίλο εκπαιδευτικό υλικό και βιντεοδιαλέξεις, ενώ
ουσιαστική εργαβσία γίνεται και στην σχολική τάξη με τον
καθηγητή και τους μαθητές να συζητούν και να επιλύουν απορίες .
Στην παραδοσιακή διδασκαλία οι μαθητές παρακολουθούν την
«παράδοση» του μαθήματος και απαντούν σε τεστ στο σχολείο,
ενώ μελετούν το βιβλίο τους και λύνουν τις ασκήσεις στο σπίτι.
Στην Ανεστραμμένη διδασκαλία, οι μαθητές μελετούν το επόμενο
μάθημα μόνοι τους στο σπίτι, συνήθως από εκπαιδευτικό υλικό
του βιβλίου και του ψηφιακού κόσμου, και ερχόμενοι στη σχολική
τάξη εφαρμόζουν τις γνώσεις τους, λύνοντας προβλήματα ή
συμμετέχοντας σε δραστηριότητες εμπέδωσης. Ο καθηγητής
στηρίζει τους μαθητές εκεί ακριβώς που αντιμετωπίζουν δυσκολία.
Ο ρόλος του μετατοπίζεται από την παραδοσιακή διάλεξη στην
καθοδήγηση, στην στήριξη και στην εξατομίκευση.
Ο λόγος που επιλέγεται το μοντέλο αυτό είναι ότι η Ανεστραμμένη
τάξη απελευθερώνει πολύτιμο χρόνο για την κατάκτηση της
γνώσης μέσω ανάλυσης εννοιών και επίλυσης προβλημάτων,
καθώς και αλληλεπίδρασης των μαθητών μεταξύ τους, με το
δάσκαλο, και με το γνωστικό αντικείμενο.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο πατώντας ΕΔΩ

Παρέλαση 25ης Μαρτίου 2024

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν θερμά, τόσο τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας που έλαβαν μέρος στην παρέλαση και μας έκαναν περήφανους. όσο και τον κο Μπαϊραχτάρη Κωνσταντίνο (Φυσικής Αγωγής) για την άψογη προετοιμασία τους. Και του χρόνου!

Σχολική Εκδήλωση για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821

Για να τιμηθεί η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821 πραγματοποιήθηκε σχετική εκδήλωση την Παρασκευή, 22-03-2024 και ώρα 8:30 π.μ., την οποία παρουσίασαν μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης. Μετά την ανάγνωση σχετικών μηνυμάτων από τη Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Αμαλία Ηλιάδη, η γιορτή συνεχίστηκε με προβολή βίντεο, απαγγελίες ποιημάτων και αναγνώσεις κειμένων από μαθητές και μαθήτριες της Γ’ τάξης, καθώς και με την ερμηνεία τραγουδιών από τη χορωδία μας, η οποία απαρτίζεται από μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου μας. Την επιμέλεια της γιορτής είχαν ο κος Σωτήριος Ρίζος (Φιλόλογος), η κα Ευαγγελία Τόγια (Φιλόλογος) και η κα Αναστασία Τριμίντζιου (Μουσικός).

Η Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία, και ο Σύλλογος Διδασκόντων συγχαίρουν θερμά, τόσο τους υπεύθυνους για τη διοργάνωση εκπαιδευτικούς, όσο και τους μαθητές και τις μαθήτριες για την θαυμάσια εκδήλωση που παρουσίασαν.

Πραγματοποίηση Δειγματικής Διδασκαλίας Φιλολόγων

Σήμερα, 21/03/2024, πραγματοποιήθηκε δειγματική διδασκαλία μέσω της υλοποίησης   διδακτικού σεναρίου, από τη συντονίστρια Γνωστικού πεδίου φιλολόγων, κα Καλαμαρά Ευαγγελία.

Η διδακτική πρόταση βασίζονταν στο σενάριο  της συντονίστριας στο μάθημα της  Ιστορίας  Α΄Γυμνασίου, στην ενότητα “Περσικοί Πόλεμοι”, διάρκειας δύο (2) ωρών.

Παρουσιάστηκε στους φιλολόγους του 9ου Γυμνασίου και υλοποιήθηκε από τους μαθητές του Α3΄ Τμήματος του Γυμνασίου, στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του σχολείου.

Η διδάσκουσα δημιούργησε τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να υλοποιηθεί η διδακτική πρόταση, καθοδηγούσε τους μαθητές, ενθάρρυνε τους μαθητές και επέλυε προβλήματα.

Μέσα που απαιτήθηκαν:Διαδραστικό βιβλίο,Η/Υ, λογισμικά byblle us, word και power point

Στόχος της εφαρμογής του σεναρίου ήταν οι μαθητές να κατακήσουν  την ανακαλυπτική μάθηση ( μαθαίνω πώς να μαθαίνω ), να αναλάβουν ρόλους και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες, να μην είναι παθητικοί δέκτες αλλά να εργάζονται σε ομάδες, να επεξεργάζονται, να αναλύουν, να κρίνουν, να ανταλλάσσουν και να αλληλοσυμπληρώνουν, συνθέτοντας μόνοι τους, τις πληροφορίες.

Στο τέλος, παρουσιάζοντας τις εργασίες τους στο σύνολο και μετά την ανατροφοδότηση, να επιτευχθεί, όχι μόνον η συνεργατική μάθηση αλλά και η αλληλοδιδακτική των ομάδων και κατόπιν του συνόλου.

Ταυτόχρονα στόχευση ήταν να αποκτήσουν  την ψηφιακή ευχέρεια που θα τους καταστήσει ικανούς να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις της κοινωνίας (κριτική στάση απέναντι στα πράγματα, δημιουργικότητα),να δημιουργούν τα δικά τους κείμενα, με τις δυνατότητες που τους παρέχουν οι Η/Υ.

Περιγραφή

  •  Αρχικά, οι μαθητές χωρίστηκαν  σε ομάδες, πήραν διευκρινίσεις σχετικά με τις εργασίες.
  • Στη συνέχεια, εφαρμόζοντας το σενάριο, κλήθηκαν  να συμβουλευτούν το σχολικό ή ψηφιακό βιβλίο στο κεφάλαιο “Περσικοί πόλεμοι”. Στη συνέχεια, είχαν μια βιωματική προσέγγιση της ιστορικής γνώσης,  μέσω της οποίας κλήθηκαν  να γνωρίσουν και  μέσω διαδραστικών βίντεο, τις μάχες των Ελλήνων, που αμύνθηκαν κατά των Περσών κατά τη διάρκεια της εισβολής τους στην Ελλάδα, από το 492- 479  π.Χ.

Στην 1η Δραστηριότητα, κάθε ομάδα κλήθηκε:

α. να σημειώσει  τα βασικά στοιχεία των  σημαντικότερων μαχών (μία για), που διεξήχθηκαν μεταξύ των δύο παρατάξεων (χρόνος ,αρχηγοί εκατέρωθεν, αποτέλεσμα).Τα αποτελέσματα της διερεύνησής τους  να το παρουσιάσουν σε έναν εννοιολογικό χάρτη.

β. να προβληματιστούν ,παρακολουθώντας τα βίντεο,  για το σκεπτικό και την τακτική  που ακολούθησαν οι Έλληνες και οι Πέρσες, και να κρίνουν, με βάση αυτά, το αποτέλεσμα. Επίσης καλούνται να απαντήσουν  σύντομα σε λίγες σειρές, και σε ερωτήσεις που απαιτούν κριτική σκέψη, όπως ποια τα συναισθήματά τους, ποια η ευχή ή ελπίδα μπορούν να κάνουν για τον Ελληνισμό στην τρέχουσα κρίσιμη κατάσταση που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα και πώς θεωρούν οτι θα ήταν σήμερα η Ευρώπη και η ανθρωπότητα αν οι Πέρσες κατακτούσαντην Ελλάδα, από την προσέγγιση των γεγονότων .

 Η 2η Δραστηριότητα αφορούσε στη δημιουργία ενός power point.

 Σε κάθε ομάδα δόθηκε ένας τομέας της τέχνης, (αρχαία τραγωδία, αγγειοπλαστική, γλυπτική, επιγράμματα), στον οποίο  φαίνεται η επίδραση των περσικών πολέμων . Ζητήθηκε να αναζητήσουν εικόνες και πολύ σύντομες πληροφορίες, ώστε να τις χρησιμοποιήσουν, μαζί με τους εννοιολογικούς χάρτες, για τη δημιουργία των διαφανειών, (4-5 ) κάθε ομάδα.

  • Οι εργασίες παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια και έγινε ανατροφοδότηση.

Οι μαθητές ένιωσαν πιο δημιουργικοί, καθώς προσέγγισαν την ιστορική γνώση, όχι με παραδοσιακό τρόπο, αποστηθίζοντας, αλλά  μέσω βιωματικής μάθησης, με εποπτικά μέσα,  οπτικοποίηση του υλικού και διαθεματική προσέγγιση.

Η συντονίστρια ευχαρίστησε τη Διευθύντρια κα Ηλιάδη Αμαλία (φιλόλογο) και τους συναδέλφους που συνεργάστηκαν και παρακολούθησαν  τη διαδικασία.

Δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης

Η 21η Μαρτίου, η πρώτη μέρα της Άνοιξης, όπου το φως κερδίζει το σκοτάδι και η αισιοδοξία αφήνει πίσω της το πένθος, είναι η Παγκόσμια ημέρα της Ποίησης. Η συγκεκριμένη ημέρα επιλέχθηκε από την Εκπαιδευτική Επιστημονική και Πολιτιστική Οργάνωση των Ηνωμένων Εθνών το 1999 «με στόχο να υποστηρίξει τη γλωσσική πολυμορφία μέσω της ποιητικής έκφρασης και να αυξήσει την ευκαιρία να ακουστούν οι γλώσσες που απειλούνται με εξαφάνιση».  

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ποίησης, οι μαθητές του Α1 και του Β1 τμήματος, κατά την πρώτη και δεύτερη διδακτική ώρα αντίστοιχα, διάβασαν ποιήματα του Τρικαλινού ποιητή Ηλία Κεφάλα από την ποιητική συλλογή «Τα Χαϊκού των Αιώνιων Εποχών» και στη συνέχεια με την καθοδήγηση της φιλολόγου Καμπλιώνη Αρετής, αφήνοντας ελεύθερη την ευαισθησία και την δημιουργικότητά τους, έγιναν για λίγο ποιητές και έγραψαν τα δικά τους  χαϊκού. Το χαϊκού είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα με συνολικά 17 συλλαβές που οργανώνονται συνήθως σε 3 στίχους με 5,7 και 5 συλλαβές  σε καθέναν από τους τρεις στίχους. Είναι η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο.

Επιπρόσθετα, για τη Δημιουργική – Ποιητική Γραφή από μαθητές του Β2 με υπεύθυνη την κα Καλαμαρά Ευαγγελία, Φιλόλογο, διαβάστε ΕΔΩ.

Παραθέτουμε κάποια από τα  χαϊκού  που εμπνεύστηκαν οι μαθητές μας   καθώς και το ποίημα «Μαμά Φοβάμαι» που  έγραψε η μαθήτρια μας Στελλίνα Γιαννούλα.

Αγάπη μόνο
κι ο κόσμος ολόγυρα
γεμίζει με φως.        (Α.Κ.)

Μέσα στη φύση,
ο θρίαμβος της ζωής,
χίλια χρώματα.       (Α.Κ.)

Η φύση γύρω
ένας τόπος  όνειρο.
Χαρά στην ψυχή.   (Ελένη Γκούμα, Β1)

Τα μάτια σου
ήλιος και φεγγάρι
φεγγοβολούνε.    (Έλενα Λαζογιάννη, Β1)

Φύση κόκκινη
Θρύλος μέσα στην καρδιά,
ως στο κόκκαλο.       (Κωνσταντίνος Γαλάνης, Β1)

Φεύγει ο ήλιος.
Δεν χαμογελάει πια.
Χάνει το φως του.     (Στελλίνα Γιαννούλα, Β1)

Ένα δασάκι
με χρώματα φωτεινά
Θα είσαι εκεί.    (Έλενα Κόπανου, Β1)

Ήλιος φωτεινός,
στον γαλανό ουρανό,
χαρά προκαλεί.      (Νίκος Γιαννάκος, Β1)

Του καλοκαιριού
ο όμορφος ουρανός
βρήκε την Ελλάδα.  (Λυδία  Μαλέμη, Α1)

Μέσα στη χαρά
η λύπη διασπάστηκε,
η φύση γελά .     (Χαρά Μπουρνάζου, Α1)

Ο ήλιος βγήκε.
Τα λουλούδια άνθησαν.
Το γέλιο ηχεί.     (Εβελίνα Μπαταγιάννη, Α1)

Το φεγγάρι μας,
κόκκινο και σήμερα,
φωτίζει λαμπρά.   (Βαλέρια Κοντού, Α1)

ΜΑΜΑ ΦΟΒΑΜΑΙ

Φοβάμαι για το αύριο .
Θα βγει ο ήλιος;
Kι αν η νύχτα είναι
πολύ σκοτεινή;
Φοβάμαι πως τα άστρα
απόψε δεν θα λάμψουν.
Το φεγγάρι θα μείνει μόνο
ή μήπως δεν βγει ούτε αυτό;
Μαμά φοβάμαι
Φοβάμαι πως το σκοτάδι
δεν θα φύγει ποτέ…
ούτε από τον ουρανό,
ούτε απ’ το μυαλό μου.
Μαμά κοίτα !
Πέρασε καιρός, μα είμαι
ακόμα εδώ.
Πέρασε καιρός,
μα ο ήλιος βγήκε
Πέρασε καιρός, μα τα άστρα
επιτέλους έλαμψαν.
Κάνουν παρέα στο φεγγάρι
Μαμά κοίτα!
Πέρασε καιρός, πολύς καιρός!
Μα το σκοτάδι έφυγε.
Έμεινε μόνο φως
Μαμά, δες με
Έπαψα να φοβάμαι το σκοτάδι!             (Στελλίνα Γιαννούλα, Β1)

Η  ποίηση είναι τέχνη ισάξια με κάθε άλλη, είναι ένας τρόπος να εκφράσεις τα συναισθήματά σου και τους προβληματισμούς σου για αυτά που βιώνεις και βλέπεις γύρω σου.

Η Αναγνωστοπούλου Αθανασία Μαθηματικός του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, από το 2017 συμμετέχει με ποιήματά της στο “ποιητικό συμπόσιο” που διοργανώνει κάθε χρονιά το 3ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων “Οδυσσέας Ελύτης”. Για τη χρονιά 2023-2024 θα συμμετάσχει με το ποίημα: Η ζωή που φεύγει…

Η ζωή που φεύγει

Σκοτάδι και θλίψη παντού
μονάχα οι άγγελοι του ουρανού
είναι αυτοί που ανατέλλουν τον ήλιο
στον βυθό του κακού.

Οι ανθρώπινες σχέσεις μαύρος χρυσός
διαμάντι κρυφό ο χρόνος ο καθημερινός.
Τα χαμόγελα αχνά και τα δάκρυα στεγνά
ματώνουν την καρδιά ,παγώνουν τη ματιά
σε θολωμένα  νερά.

Η ελπίδα, σκοτεινή και μακρινή
θυμίζει απόσταση σε άγονο νησί.
Η ζωή, στιγμές μοναδικές
που αφήνουν το αποτύπωμά τους
πάνω σε επιφάνειες υγρές.

Οι ανθρώπινες φιγούρες, σκιές μοναδικές
μοιάζουν με κούκλες παλιές
γεμάτες αναμνήσεις σε παιδικές σκηνές.                                                                  

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Μαθηματικός)                      

Καινοτόμες Δράσεις του Υπουργείου Παιδείας, Διεύθυνση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας

Επιστολή προς Διευθύντρια του 9ου Γυμνασίου Τρικάλων, κα Ηλιάδη Αμαλία:

Καλησπέρα σας κ. Ηλιάδη, Η ανάρτηση της καινοτόμας δράσης με τους μαθητές σας έχει πραγματοποιηθεί. Μπορείτε να την βρείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο πατώντας ΕΔΩ

Σας ευχαριστούμε θερμά! Συγχαρητήρια για τις δράσεις σας και καλή δύναμη! Με εκτίμηση Ράνια Λάμπου Δ/νση Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Καινοτομίας.

Η Παγκόσμια Ημέρα του “π”

Η Παγκόσμια Ημέρα της Σταθεράς π απευθύνεται αποκλειστικά σε μαθηματικούς και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 14 Μαρτίου, εξαιτίας κάποιων αριθμητικών συμπτώσεων που συμβαίνουν την ημέρα αυτή. Στην Αμερική, η 14/3 γράφεται ως 3-14, δηλαδή η τιμή της σταθεράς (Π=3,14).

Η Ημέρα γιορτάζεται με πάρτι σε πολλές μαθηματικές σχολές του κόσμου, ακριβώς στη 1:59 μετά το μεσημέρι, καθώς το 1,5,9 είναι οι τρεις αριθμοί που ακολουθούν τη σταθερά 3,14 η οποία στην επταψήφια εκδοχή της είναι π = 3,14159.

Στα μαθηματικά το π είναι σύμβολο που χρησιμοποιείται διεθνώς και παριστάνει το πηλίκο της περιφέρειας ενός κύκλου δια της διαμέτρου του. Το σύμβολο αυτό καθιερώθηκε από τον Ελβετό μαθηματικό Λέοναρντ Όιλερ (1707-1783). Το 1761, ο συμπατριώτης του μαθηματικός Γιόχαν Χάινριχ Λάμπερτ (1728-1777) απέδειξε ότι ο π είναι ασύμμετρος αριθμός, ενώ το 1882 ο Γερμανός μαθηματικός Φέρντιναντ φον Λίντεμαν (1852-1939) απέδειξε ότι ο π είναι υπερβατικός αριθμός. Κατά προσέγγιση η τιμή του είναι π = 3,141592653589793238462.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/143

ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Η 14η Μαρτίου (3/14) είναι γνωστή ως παγκόσμια ημέρα του π . Ο άρρητος αριθμός π (περίπου 3,14) εκφράζει το σταθερό πηλίκο του μήκους κάθε κύκλου προς τη διάμετρό του.

ΤΜΗΜΑ  Β1

Οι μαθητές του τμήματος Β1 ,με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των μαθηματικών τους κας. Αναγνωστοπούλου Αθανασίας, σχημάτισαν  στον προαύλιο χώρο του σχολείου με τις τσάντες τους τον αριθμό π και έφτιαξαν πολύχρωμες καρτέλες με ονόματα που σχετίζονται με τον άρρητο αριθμό π(  περιφέρεια,  περίμετρος, πολύγωνο κ.α ). Αφού έβγαλαν αναμνηστικές φωτογραφίες, έλυσαν μαθηματικούς γρίφους.

ΤΜΗΜΑ Β2

Οι μαθητές/τριες του Β2 τμήματος του σχολείου μας γιόρτασαν την ημέρα αυτή με δράση, ώστε να υπολογίσουν τον αριθμό π. Συγκεκριμένα σχεδίασαν στην αυλή του σχολείου κύκλους διαφορετικών ακτίνων και στη συνέχεια μέτρησαν τα μήκη και τις αντίστοιχες διαμέτρους αυτών. Επειδή όμως γνωρίζουν   από το μάθημα της Φυσικής, πως μια μόνο μέτρηση δε δίνει ασφαλή αποτελέσματα, μέτρησαν το μήκος και την διάμετρο κάθε κύκλου πέντε φορές και βρήκαν την μέση τιμή L του μήκους κάθε κύκλου και την μέση τιμή δ της διαμέτρου κάθε κύκλου. Έτσι ελαχιστοποιούνται τα σφάλματα, διότι η μέση τιμή πολλών μετρήσεων προσεγγίζει την πραγματική. Στην συνέχεια υπολόγισαν τον λόγο L/δ για κάθε κύκλο και διαπίστωσαν ότι ο λόγος αυτός είναι σταθερός και ίσος περίπου με  3,14 (ο αριθμός π). Υπεύθυνες καθηγήτριες : Παπαϊωάννου Ευαγγελία  (Μαθηματικός), Γαρδίκα Μαρία (Φυσικός)

ΤΜΗΜΑ  Β3

Οι μαθητές του τμήματος Β3, με την καθοδήγηση της καθηγήτριας των μαθηματικών τους κας. Αναγνωστοπούλου Αθανασίας, πήραν μέρος σε μια βιωματική δράση στην οποία έφτιαξαν κύκλο και με παιχνιώδη και διασκεδαστικό τρόπο κόλλησαν πάνω σε αυτόν το 18 πρώτα δεκαδικά ψηφία του άρρητου αριθμού π .Στη συνέχεια έβγαλαν αναμνηστικές φωτογραφίες και έλυσαν μαθηματικούς γρίφους.

Δείτε σχετικό βίντεο ΕΔΩ